Gå til innhold

HOSTEL. ---> grøsser du ikke kommer til å glemme

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som synes Hostel var ufrivillig komisk? :ermm:

Jeg synes den ble så meningsløst voldelig at alt bare ble morsomt til slutt. Scena når en viss fyr sklei på den munn-gag-greia, og fikk det-du-vet gjennom seg, fikk meg til å nesten frøse ut all brusen jeg nettopp hadde styrtet i meg.

Når en film er så voldelig, nå den ha en god historie, ellers blir den bare meningsløs. Hostel har ingen god historie. Den er faktisk elendig. Dermed blir dette en dårlig film. Jeg ville gitt den 6/10, men ikke lavere, da effektene ikke er så dårlige, og volden virker realistisk.

Saw er en film som er milevis bedre enn denne. Saw har en mer interessant historie og en fabelaktig og "sjokkerende" twist på slutten. Stemningen er også hele veien gjennom mye bedre i den. I Hosten føles det bare ut som at skaperne bak den fant ut "Ja! Vi lager en ekstremt voldelig og gyselig film!", så fylte de inn historien og alt det andre lenge etter. Volden i Hostel er tydeligvis det eneste som filmen handler om. Dermed blir den ikke en veldig bra film.

EDIT: Dessuten var den ikke skummel, bare gyselig.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Saw er en film som er milevis bedre enn denne. Saw har en mer interessant historie og en fabelaktig og "sjokkerende" twist på slutten. Stemningen er også hele veien gjennom mye bedre i den. I Hosten føles det bare ut som at skaperne bak den fant ut "Ja! Vi lager en ekstremt voldelig og gyselig film!", så fylte de inn historien og alt det andre lenge etter. Volden i Hostel er tydeligvis det eneste som filmen handler om. Dermed blir den ikke en veldig bra film.

EDIT: Dessuten var den ikke skummel, bare gyselig.

6659145[/snapback]

Helt enig :yes:

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes Hostel var ufrivillig komisk? :ermm:

6659145[/snapback]

ja, mafiabarna, for eksempel, er sykt morsomt!

6667255[/snapback]

Disse mafia barnene var jo bare helt tragisk, resten av filmen syntes jeg var helt ok. Etter Ollie blir borte så får den en ganske uhyggelig stemning

Lenke til kommentar
Volden i Hostel kommer jo ganske sent uti filmen sammenlignet med Saw. satt lenge å venta på at noe skulle skje i Hostel

6667034[/snapback]

Det er noe av det spesielle i filmen. I starten er det bare nakne damer og sex, så plutselig blir det tortur og jævelskap.

Lenke til kommentar
har ikke sett den men de sier at det er en splatter...er den så veldig forferdelig?

6671606[/snapback]

Tja, det kommer an på hvor mye du tåler. Volden er realistisk, og jeg kunne tenke meg at fingre, armer, hoder (og alt slikt) ramler av på den måten om de blir fjernet med slike redskaper i virkeligheten. Volden er heller ikke slik som i Kill Bill, at den er laget smålig komisk. Den er ganske seriøst. Personlig synes jeg filmen bare får alt for mye vold, så det blir bare komisk til slutt. Ufrivillig komisk, that is.

Har du tenkt å se filmen på grunn av andre ting enn volden, så bare glem det. Historie, karakterer, skuespill og alt annet enn volden er elendig.

Lenke til kommentar

Starten minte litt om Eurotrip, og derfor klarte jeg heller ikke å ta resten av filmen så veldig alvorlig. Klart, det er ganske guffen stemning etterhvert i filmen og effektene og scenografien er godt gjennomført. Men for meg blei det mer en komedie med en god del splattereffekter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
har ikke sett den men de sier at det er en splatter...er den så veldig forferdelig?

6671606[/snapback]

Splatter er det absolutt ikke, det er god gammeldags exploitationtortur :thumbup:

Jeg synes faktisk ikke at hostel er så dårlig, og karakterene er slett ikke så dumme spør du meg (legningsusikkerheten til Josh som et mulig undertema). Skal få bestilt den så fort så mulig, for slik film blir nesten ikke laget mer.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Starten minte litt om Eurotrip, og derfor klarte jeg heller ikke å ta resten av filmen så veldig alvorlig. Klart, det er ganske guffen stemning etterhvert i filmen og effektene og scenografien er godt gjennomført. Men for meg blei det mer en komedie med en god del splattereffekter.

6673143[/snapback]

Litt av det som tok meg med storm var måten den begynte som en rolig, avslappet, artig guttetur-film, og plutselig ble jævlig creepy. Selve konseptet synes jeg var en utrolig skummel en, spesielt etter å ha lest om inspirasjonen til historien. Det er en artig "hva om det faktisk finnes sånt?"-greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...