Gå til innhold

Hva kan brukes som isolerende tettningsmiddel?

Anbefalte innlegg

Driver og skal lage noen små-ting, som kanskje kan bli utsatt for vann o.l

Derfor trenger jeg noe isolerende som også er tett..

Ser på elektronikken på scootern min, så er det fyllt i en boks som elektronikken ligger i, noe slags gummi/silikonliknende greier..

Hva er dette? Hvor får man tak idet? og hvor mye varme tåler det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å bruke limpistol, noe som fungerer greit til de fleste ting.

Trenger du noe mer varmebestandig bruker du sikaflex (staving? :S) og trenger du noe mer vannbestandig bruker du silikon for våtrom.

Alt dette er greit tilgjengelig på nærmeste byggevare, Biltema eller Clas.

Lenke til kommentar

Vanlig silikon eller varme-lim funker veldig bra. Ellers, som det skal være litt midnre klumpete, så gjør et par lag med elektronikk-plastspay en god jobb. Du får det billig på clas ohlson. Elektrisk isolator og ganske bra varmeisolator også (selvfølgelig litt avhengig av hvor godt du må ha det isolert)

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er bare for å få det i en "enhet", så ikke andre ting med metall o.l stikker borti!

Er ikke snakk om stor varmegang.. Så regner med at det meste går bra :)

6335817[/snapback]

Kalles moulding, og det finnes egen masse for å gjøre dette. Tipsene er bra for DIY, men litt dyre for 'produksjon'.

Lenke til kommentar
Hva med flytende akrylmasse? Gjennomsiktig blir det også.  :cool:

6350665[/snapback]

Krymper ikke den litt når den størkner? Kan se for meg at det kan skape problemer når PCB kommer opp i litt størrelse...

6351914[/snapback]

Hmmmm, tror kanskje den krymper når den herder, ja... Ikke helt heldig, kan man si :D

Lenke til kommentar

eller man kan gjøre som microsoft å gjøre den umulig å hacke med en klatt epoxy ;)

har foresten gjort det selv med en minnepenn, funker ypperlig

post-36952-1150967594_thumb.jpg

grunnen til at jeg gjorde det var ikke fordi jeg er redd noen skal komme å lodde på en chip men heller at dekselet knakk da den gikk i gulvet :)

Lenke til kommentar
eller man kan gjøre som microsoft å gjøre den umulig å hacke med en klatt epoxy ;)

har foresten gjort det selv med en minnepenn, funker ypperlig

post-36952-1150967594_thumb.jpg

grunnen til at jeg gjorde det var ikke fordi jeg er redd noen skal komme å lodde på en chip men heller at dekselet knakk da den gikk i gulvet :)

6359371[/snapback]

Det der var jo litt smålekkerty gjort :) Men så lenge det ikke er noe som produserer mye varme så er det bare å kline på med limpistol...

Lenke til kommentar

Eh, ja, så lenge du passer på at limet ikke smelter av varmen fra kretsen/dingsen du skal kapsle inn... Nyere lim for smeltepistoler har ganske lav smeltetemperatur, denne saken har smeltepunkt på 71 grader, og blir myk ved 63 grader...

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...