Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs IP telefon

Anbefalte innlegg

Hei

Har i lang tid vært på jakt etter en trådløs ip-telefon som både ser, oppfører seg og har like bra lyd som analoge trådløse telefoner. Dette har til nå vært en drøm. Eg har prøvd to stk, en Zyxel og en Cisco. Begge var enten for store, vanskelige å bruke, dårlig rekkevidde, dårlig batteri eller dårlig lyd, eller en kombinasjon. Analog trådløst via IP-adapter er jo alltid en mulighet, men unødvendig.

I dag fant eg Siemens C450 IP. Denne virker helt perfekt, og er ikke dyre saken heller.

Noen som har prøvd den, eller har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link slettet!!

Som Kvase nevnte så ble det noe rart med redirects, popups etc. Beklager...!

Ser ut til å være en standard trådløstelefon pluss et sip-adapter med på kjøpet.

Til 899.- så er det sikkert et godt kjøp.

Jeg har en lignende løsning her med et grandsteam ip-adapter og en phillips trådløstelefon som tilsammen kostet ca 900.- Bruker voipstunt.com og ringer tilnærmet gratis til alt utenom mobil, det funker fint.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Linksys har noen nye løsninger rett rundt hjørnet - de er muligens noe "overpriset", men de skal ihvertfall fungere med hotspots.

Siemens sin løsning kan man jo ikke ta med seg ut på byen og ringe når man sitter på en cafe e.l.

Lenke til kommentar

Eg har prøvd trådløse ip-telefoner med wlan før, og er langt i fra imponert. Eg vet ikke om det er telefonen, eller wlan-modulen, men disse telefonene har ikke brukbar batterikapasitet. Dessuten er ofte de antennene avhengig av svært god dekning for å ha brukbar lydkvalitet. Dette er hvertfall min erfaring etter 1 års bruk av Zyxel W2000 og 2 måneders bruk av Cisco's trådløse.

Og det er derfor eg gleder meg til å få testet denne. For det første slipper du å måtte ha trådløst nettverk i tillegg(alle har det(nesten), men du slipper). For det andre er lydkvaliteten suveren, og noe lenger rekkevidde en med wlan telefoner.

En siste ting eg missliker med wlan telefoner er tregheten, designet og selve bruken/komforten. Og her har eg lenge vært stor fan av siemens :)

Så eg gleder meg til å få teste. Slik eg har forstått det i ettertid er ikke dette en telefon som har vært i butikkene enda, men er rett rundt hjørnet. Eg har uansett bestilt meg en, så eg vil komme tilbake med tilbakemelding etter å ha testet den(grundig). :)

Lenke til kommentar

Godt - alltid bra når det kommer user-reviews av utstyr som faller litt utenfor "det vanlige feltet".

Noen som har bestillt/prøvd linksysene? Ser at enkelte reviews er kritiske, men har frykelig lyst til å ha en fungerende WLAN telefon etterhvert.

Lenke til kommentar
http://www.itnewsonline.com/showstory.php?...atid=7&contid=4

Ser ut til å være en standard trådløstelefon pluss et sip-adapter med på kjøpet.

Til 899.- så er det sikkert et godt kjøp.

Jeg har en lignende løsning her med et grandsteam ip-adapter og en phillips trådløstelefon som tilsammen kostet ca 900.-  Bruker voipstunt.com og ringer tilnærmet gratis til alt utenom mobil, det funker fint.

6332071[/snapback]

OBS OBS OBS

det er jo noe dritt på linken din her.

måtte til slutt resette pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...