Gå til innhold

Installere Fedora NY: Ubuntu! - Problemer - side 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
post lsusb her så vi får se hvilket chipset det er.

6361494[/snapback]

Litt noob så... Hvordan gjør man det?

6363079[/snapback]

Skriv "lsusb", eller "/usr/sbin/lsusb"(den var her i SUSE, kan hende andre distroer bare har den i /sbin) eller "sudo lsusb" i en terminal, kopier det du får ut der, og legg det ut her så de som kan det får se hva slags chipset som sitter i usb-dongelen din. Husk at den må stå i :b

Endret av JonJ
Lenke til kommentar

Da kom dette:

Bus Device 003: ID 6891:a727

Bus Device 001: ID 0000:0000

Bus Device 002: ID 045e:0039 Microsoft Corp. Intellimouse

Jeg tror dongelen finner nettverket her hjemme, for jeg kan velge det på instillinger til trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Bruker DHCP. Så burde virke fint da :p

Kryptering er i orden. Men alt tar veeeldig lang tid når jeg trykker Ok, på for eks. instillinger. Jobber lenge...

Har prøvd med å sette opp ipen selv, men da skjedde det ingenting...

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Nå surfer jeg fra Ubuntu :):)

Hvilke oppdatering skal jeg kjøre, og har dere noen oppdateringer jeg bør kjøre via terminalen? Send gjerne inn!

Er det mulig å installere en driver for skjermkortet på Ubuntu? Nå sitter jeg å kikker på bilder på nettavisen, og avogtil kommer det "airfacts" helt nede på skjermen... Liker det ikke helt..

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Hvilke oppdatering skal jeg kjøre, og har dere noen oppdateringer jeg bør kjøre via terminalen? Send gjerne inn!

Er det mulig å installere en driver for skjermkortet på Ubuntu? Nå sitter jeg å kikker på bilder på nettavisen, og avogtil kommer det "airfacts" helt nede på skjermen... Liker det ikke helt..

6372589[/snapback]

Glemte å si det, men du bytter mellom connections i den dataskjermen på Notification Area i panelet under Name. Hva var det som var problemet?

Oppdateringer får di beskjed om på panelet, oppdater alt som kommer der. Også kan du jo alltid laste ned EasyUbuntu eller Automatix, det fikser det meste av codec, drivere til skjærmkort, etc.

Lenke til kommentar

6372589[/snapback]

Glemte å si det, men du bytter mellom connections i den dataskjermen på Notification Area i panelet under Name. Hva var det som var problemet?

Oppdateringer får di beskjed om på panelet, oppdater alt som kommer der. Også kan du jo alltid laste ned EasyUbuntu eller Automatix, det fikser det meste av codec, drivere til skjærmkort, etc.

6376058[/snapback]

Jeg skulle installere skjermkortdriver, til ATI, og det gikk vel ikke helt bra. Endte opp med noen helt annent. Så fikk jeg vite om EasyUbuntu, og prøvde å installere driveren da. Men det gikk heller ikke.

Sitter på Xp nå, fordi nettverket er nede igjen... Sist gang bare dro jeg ut usben og inn igjen, så kom nettet.

Hvordan får jeg til å starte på scratch med bare det som var på cden?

Har tenkt å installere easy ubuntu og la den gjøre jobben, kanskje jeg skjermkortet vil fungere da. Så, hvordan jeg fjerner alt jeg har gjort på ubuntu, og starter på nytt?

Lenke til kommentar

Da har eg endeleg fått installert Ubuntu på nytt (5-dagar sia faktisk), og har oppdatert system med k-7. Det som er problemet er at Ati drivaren ikkje vil aktiverast. Den er installert, og oppdatert med K-7 versjonen, men likevel fungerar den ikkje. Har ingen aning på kva som er gale...

Håpar på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...