Gå til innhold

Forby andre frekvenser enn 75 Hz på CRT

Skagen

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppdaterte akkurat mine ForceWare drivere til siste WHQL-sertifiserte driver (91.31)

Problemet nå er at om jeg starter fullskjermsapplikasjoner/spill hvor jeg ikke spesifikt kan velge en oppdateringsfrevens, så velger Windows en for meg, da gjerne 60 eller 70 Hz. Jeg blir sjuk av disse frekvensene og må kaste opp dersom jeg sittere mere enn et minutt og ser på skjermen. Også blir bildet flyttet rundt i forskjellige frekvenser, så jeg må stille inn skjermen for hver bidige gang frekvensen endres. En gang for å midtstille etter å ha startet et spill (60 - 72 Hz), og enda en gang når jeg er tilbake i Windows som kjører 75 Hz.

Kan jeg på noen måte rett og slett forby alle andre frekvenser enn 75 Hz?

Da på en slik måte at Windows og ForceWare ikke har andre valg enn kun 75 Hz?

Har testet med den tilpasset modus-tingen i ForceWare, men den funker tydeligvis ikke.

ATI Catalyst kunne låse frekvesen i Windows og 3D. Kan jeg dette med ForceWare?

Hilsen fortvilet nVidia-bruker.

PS. Har testet med Windows default monitor-driver og korrekt skjermdriver.

Har også testet Powerstrip uten resulatater.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...) Har også testet Powerstrip uten resulatater.

6329725[/snapback]

Men takker for svar alikevel :)

Har funnet en midlertidig fix for problemet som går ut på å trykke Windows-tasten etter å ha startet et spill som sender meg tilbake til skrivebordet og setter oppdateringsfrekvesen til 75 Hz, og så alt-tabbe tilbake til spillet. Dette funker kun dersom spillet er i 1600x1200x32 som er samme oppløsning som skrivebordet.

Lenke til kommentar

Aiai, den linjen fikk jeg ikke med meg første gangen :) Veldig rart at dette ikke fungerer, husker når jeg brukte PowerStrip at jeg kunne kontrollere Hz manuelt på forskjellige oppløsninger, og at disse faktisk fungerte i praksis så lenge PowerStrip kjørte. Men ikke ellers...

Da bør neste valg være RefreshForce eller RefreshLock, brukt disse også med suksess mens jeg hadde CRT skjermer:

http://www.pagehosting.co.uk/rf/

http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Lenke til kommentar

Hm. Det er jo litt rart. nVIDIA-driverne bruker jo å ha en liste (som ligner særs mye på RF eller RL), hvor man kan tvinge maskinen til å gi forskjellige vertikale oppdateringsfrekvenser ut på forskjellige oppløsninger. Jeg er ganske sikker på at det egentlig bare er editering av reg-entries, og disse skal diktere hva som skjer når skjermkortet skifter oppløsning. Merkelig at dette ikke skjer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Strengt tatt ville jeg ha ikke valgt noe lavere enn 85 hrz, så sant det ikke er et problem for skjermen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...