Gå til innhold

Lage Half-Life maps (til *.bsp-filer)


hyp3z

Anbefalte innlegg

Satt her en forleden dag og kjedet meg (er syk), og kom borti noe Half-Life editing websider. Tenke jeg skulle prøve meg og lagde en veldig enkel map i (det relativt utdaterte) WorldCraft 3.3 (har Hammer-programmet nå, men det er ikke det som er cluet).

 

Fant etterhvert ut at jeg trengte en compiler, og har prøvd med "Batch Compiler", da denne var den enkleste (pga. GUI) etter min mening.

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får den kjørbare bsp-filen ..

 

Hvordan får jeg lagret .map filen min slik jeg kan kjøre den i spille (m.a.o velge den i listen min når jeg skal sette opp spill i LAN)?

 

Fint om noen gidder forkalre meg punktvis eller.no :smile:

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

i selve hammer editoren, så har du en sak som heter "run map", trykk F9..

her er det stort sett bare å trykke GO, hvis du har satt opp worldcraft/hammer riktig.. du finer info om hvordan du kan sett denne opp, og andre ting på f.ex http://countermap.counter-strike.net/

 

husk, det er som å "bygge lego".. og du må ha en "kasse" med 6 sider som du putter ting inni, for å få det til å kjøre.. :wink:

 

sjekk også http://www.forumplanet.com/counterstrike/f...um.asp?fid=4965

 

decker.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 01:17, skrev decker:

hei!


i selve hammer editoren, så har du en sak som heter "run map", trykk F9..

her er det stort sett bare å trykke GO, hvis du har satt opp worldcraft/hammer riktig.. du finer info om hvordan du kan sett denne opp, og andre ting på f.ex


husk, det er som å "bygge lego".. og du må ha en "kasse" med 6 sider som du putter ting inni, for å få det til å kjøre.. :wink:


sjekk også


decker.no



 

Takker for raskt svar!

Men tingen er det at jeg allerede har brukt F9-tasten, men jeg får bare ikke lagret map'en, slik den kan kjøres vanlig. Skjønner? :smile:

Lenke til kommentar

Ok.. nå er det en stund siden jeg brukte hammer programmet.. Så jeg husker ikke alle detaljer..

 

Men når du trykker F9 og compiler brettet dit igjennom hammer for å teste det, så blir det lagret en .map fil i en eller annen mabbe(kan stillesinn i options hvilken..)

 

Du kan også stille in hvor grundig den skal "lage" brettet.. så lenge du bare skal teste ut brettet, så kan du godt kutte ut de heftigste lysdetaljene.. kun kjør alt de siste gangene du kompiler.. fordi det tar laaaaaaaang tid...

 

vet ikke om dette hjalp..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 01:46, skrev Daron:

Ok.. nå er det en stund siden jeg brukte hammer programmet.. Så jeg husker ikke alle detaljer..


Men når du trykker F9 og compiler brettet dit igjennom hammer for å teste det, så blir det lagret en .map fil i en eller annen mabbe(kan stillesinn i options hvilken..)


Du kan også stille in hvor grundig den skal "lage" brettet.. så lenge du bare skal teste ut brettet, så kan du godt kutte ut de heftigste lysdetaljene.. kun kjør alt de siste gangene du kompiler.. fordi det tar laaaaaaaang tid...


vet ikke om dette hjalp..




 

Jeg ender opp med en *.bsp fil (som er den typen Half-life kjører), men denne kan ikke hentes inn i "Local Area Network" lista inne i spillet. Klare kun å kjøre den ifra Hammer.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar

My multiplayer map isn't appearing in the multiplayer map list.

 

For a level to appear in the multiplayer map list, it must have an info_player_deathmatch in it.

 

The info_player_deathmatch entity creates a player spawn point for multiplayer games. When a player spawns in a level (either because he is just entering the level, or he has just died and is respawning) his location will be picked randomly from all of the available info_player_deathmatch spawn points.

 

Its a good idea to include a large number of these spawn points to prevent predictable spawning.

 

(top)

 

 

Altså - jeg tror jeg klarer det nå :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...