Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet faller ut heletiden. Forvirret.

Anbefalte innlegg

Plutselig en dag, så faller nettet bort.. Jeg bruker kabel så det er ikke snakk om noe dårlige trådløse signaler.. Jeg har faktisk to internet innganger på PCen min og avogtil så funker plutselig ikke internett på den ene, jeg skifter kabelen til den andre og det virker.. Dette er veldig irriterende i seg selv, men idag så funket ingen av dem, men neida.. en kjapp system restore gjorde susen.. Iallefall slik at en av inngangene funket.

Hva er det som skjer her? Har det noe med å gjøre Nvidia Firewallen som mange sier har skapt problemer i nettverket? Har skrevet en topic på sikkerhet forumet om hvordan man sletter dette programmet, men eneste svaret jeg har funnet sålangt, er at jeg må avinstallere nettverksdriverne noe som er etter tidligere erfaring veldig skummelt på denne maskinen hvis du vil ha nettverk igjen av en eller annen merkelig grunn, og så reinstallere og trykke på "no" når de spør om å installere firewallen.

Har forresten en 3 (3,5 egentlig)MB/s linje fra

NextGentel

og en Netopia 4547 router.

Takker for all hjelp. Frustrasjonen koker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte faller nettet ut?

Fungerer det bedre med en annen PC?

Oppstår problemet bestemte tider på døgnet?

Eller når du bruker linja mye?

Er det oftere problemer nå på sommeren enn ellers?

Jeg ser du har et Asus A8N-SLI Premium med nforce4 og to ethernet-tilkoblinger. Det kan godt hende det er den innebygde brannmuren eller drivere som er problemet.

Har du prøvd å starte opp og jobbe litt med maskina med f.eks Linux Ubuntu eller Knoppix? Hvis du gjør det så får du testet om det er windows eller windowsdrivere som lager problemene.

Jeg kom over denne erfaringen i prisguiden:

Ulemper

Man må være oppmerksom på å installere nyeste drivere fra asus, både BIOS og chipset-drivere. Alt funker ikke av seg selv. Dessuten må man avinstallere Nvidia sin firewall så fort som bare mulig, når man har gjort dette forsvinner alle problemer som det sytes om i andre poster her.

Konklusjon

Dette kortet får absolutt min anbefaling, etter oppdatering av drivere og avinstallering av firewall går det som smurt!

Og denne:

Ulemper

Fikk ikke installert bios update så jeg måtte flashe bios på gammelmåten. Installer for all del ikke nvidia firewallen, den forårsaker tildels store problemer!

Og denne:

Ulemper

Betydelige komptabilitetsproblemer med annen hardware.

Vankelig å finne en kombinasjon av drivere og BIOS som gir optimalt resultat.

Noen av egenskapene ved kortet må simpelthen deaktiveres, f.eks den innebygde brannmuren

Lenke til kommentar

Skjedde igjen nå da jeg var borte fra maskinen mens den lastet ned, så dette tyder på at det skjer når jeg laster ned mye... Igjen fikset jeg det med systemgjenoppretting.. Ang. Nvidia Firewallen.. jeg hadde exitet programmet før jeg gikk.. så enten har det ingenting med det å gjøre, eller så må det fjernes helt hvis det er problemet.

Har noen andre noen råd ? Når jeg prøvde å "connecte" de to ulike internettinngangene på A8n-SLI Premium hovedkortet mitt, så kom bare "Connection failed" eller noe sånt.. Dette skjedde ikke sist gang det forsvant. Da stod det at den var tilkoblet og at tilkoblingen funket. Men da fikk jeg ingenting som hadde med internett å gjøre til ål funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...