Lurifaksen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg har stylet INPUT-text feltene slik at de er litt høyere enn standard. Resultatet er at det blir seende slik ut med tekst ved siden av (=== er feltet: Teksten her: ==== Feltet blir stående nesten over setningen. Jeg vil jo selvfølgelig at den vertikale plasseringen av feltet skal være midtstilt i forhold til teksten foran. Noen som har en anelse om hvordan det kan gjøres? Align attributen i <input> har ingen effekt. Endret 18. juni 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Fant det selvsagt ut minuttet etter at jeg postet her... CSS: vertical-align: middle Tilleggsspørmål siden jeg først har lurt noen inn i denne topicen: Hvis jeg legger til vertical-align: middle; i CSS-klassen som alle skjemaelementer bruker - hva gjør jeg da hvis jeg har et bestemt skjemaelement jeg IKKE vil bruke dette på? Dette må vel gjøres ved å bruke "style" direkte i input taggen - er det slik at dersom "style" brukes vil alltid det ha prioritet over det som eventuelt står i css filen? (det vil ikke potensielt føre til misforståelse av sære nettlesere/IE?) Endret 18. juni 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 tror css-koder rangeres slik: 4: stilark i head: <link rel="stylesheet" href="..." osv> 3: stilark importert i head: @import("dinserver/style.scc") 2: style-tagg i html-dokument 1: inline-style-tagger. Eks: <div class="meny" style="border:10px;padding:10px;"> ønsker man å "overkjøre" en tidligere egenskap fra scc-dokumentet, så bruk style-tagger, inline style-taggger eller eventuelt en egen klasse for det tilfellet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Dette må vel gjøres ved å bruke "style" direkte i input taggen 6329321[/snapback] Du kan bruke klasser i stilarket.HTML: <input type="text" class="unntak"> CSS: input { bla...bla... } input.unntak { bla...bla... } Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 tror css-koder rangeres slik:4: stilark i head: <link rel="stylesheet" href="..." osv> 3: stilark importert i head: @import("dinserver/style.scc") 2: style-tagg i html-dokument 1: inline-style-tagger. Eks: <div class="meny" style="border:10px;padding:10px;"> ønsker man å "overkjøre" en tidligere egenskap fra scc-dokumentet, så bruk style-tagger, inline style-taggger eller eventuelt en egen klasse for det tilfellet. 6329611[/snapback] Nettlesere bryr seg om CSS utifra visse kriterier. Viktigst er at det som blir definert siste er det som er gjellende. Videre er det klassene som er mest spesifikke som blir brukt. Rekkefølgen til qualbeen stemmer altså for det meste, siden det vanligvis er den rekkefølgen elementene blit lagt inn i HTML-koden. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå