Deleted__- Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg kom akkuratt til å tenke på noe. Jeg har søkt på VK1 på VIGO. Dette ble gjort for mange måneder siden, og nå slo en tanke meg. Jeg satt opp førstevalget, Flyfag, og valgte to av de fire skolene. Så satt jeg opp andrevalget VK1 Elektro, valgte en skole der, og til slutt tredjevalget, VK1 Automasjon og valgte en skole der. Det siste her er totalt irrelevant. Det som er relevant er det jeg gjorde på førstevalget. Der satt jeg nemlig Skedsmo VGS øverst. Dette tenkte jeg over, siden de har en lisens der som ikke Sola (den andre skolen jeg valgte) har, etter hva jeg har skjønt. Etter det tenkte jeg ikke mer over det, og de siste dagene har jeg kommet til å tenke på at Sola muligens kan være interessant, og det satt jeg som dere har skjønt under Skedsmo VGS. Det jeg da lurer på er ganske lett. Har lest ved tidligere anledninger at folk nevner at de tok "[navn på skole1] på førstevalget, [navn på skole2] på andrevalget" og så videre når de søkte. Blir rekkefølge på skole vurdert eller blir de vurdert som likegyldig? Jeg har mine anelser om hva som er riktig svar, men vil ikke ytre det med fare for å påvirke folk. Så til et annet spørsmål. La oss si at jeg blir tilbudt skoleplass på en av skolene, har godt nok snitt til å komme inn på begge, er jeg da helt utav diskusjonen? Er det da min "nå eller aldri"-sjangse? Står jeg uten mulighet for å kunne bytte skole til skole nummer to? Havner jeg ikke i noen kø eller blir tilbudt på skole nummer to også? Takker for svar. Redigert: Jøsses. Klokken er jo fem. Alt man kommer på sent, sent, sent på kvelden. God morgen forresten. Endret 18. juni 2006 av Insty Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Rekkefølgen er i følge VIGO hvem du vil ha først, og hvis du da ikke kommer inn på [skole1] med ditt snitt, da leter VIGO etter plass til deg på [skole2], også hvis du ikke kommer inn der skole3 etc etc... Hvis du vil bli flymekke dude har jeg hørt at SKEDSMO VGS er å ambefale, så jeg tror du kommer til å ha det greit der, lykke til på søkinga.. Hva er/var snittet ditt foresten Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Snittet mitt er 5.1, så jeg har ikke trøbbel med å komme meg inn, men jeg er ikke sikker på om jeg vil på Skedsmo VGS pga prisforskjellene på leiemarkedet. Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 vel jeg er ikke sikker på leiemarkedet, men jeg ambefaler Skedsmo VGS hvis det er utdanningen det skal stå på. de har flyplass like ved skolen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå