Moonscape Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hei Er ute etter en studentpc, som stort sett bare skal brukes til: -internett -musikk -word -å se litt film på... -å lagre en del bilder Den vil sjeldent bli brukt til å spille spill på... Ønskelig at skjermen er mer enn 12" men synes at 15" blir litt stort. 14" er etter min mening passelig Så da spør jeg dere: Hvilken burde jeg satse på? Skal helst ikke koste mye mer enn 10.000, og er ikke å forakte at den er lett =) Vennlig hilsen Moonscape ;D Endret 18. juni 2006 av Moonscape Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hva med en MacBook? Virker knall i forhold til pris, størrelse og bruksområde :-) Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Hva med en MacBook? Virker knall i forhold til pris, størrelse og bruksområde :-) 6328752[/snapback] Ingen tvil om at den ser lekker ut hvertfall... Men må si jeg er en smule skeptisk til at den kun har 256mb minne.. Siden pc'en er til søsteren min, så regner jeg med at hun også er ute etter noe hun er vant til.. tenker da på operativsystemet =) Men skal ha den i bakhodet, for den ser utrolig fin ut Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Er nok 512 på de kompis. 2x256 riktignok. Kanskje 1gb er et minimum, men det kan du oppgradere til for en liten slant ekstra. Kr 10200 blir det med 1gb, 1.86ghz core duo, en god deal om det skulle vært vanlig windows baserte bærbare også. Nesten litt rart å se at Mac/Vanlig Pc kan sammenlignes i pris/ytelese. Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) ahh, så på iBook jeg .. den 14-tommeren. For den har vel kun 256 mb ram!? Må si den frister litt ja; men har lite erfaring med mac sitt operativsystem. Selv har jeg tålmodighet til å lære meg det, og tar det meste raskt (da en MacBook sannsynligvis blir min neste bærbare), men hvordan er den å lære seg for en jente som overhodet ikke eier tålmodighet ? Redd jeg sitter igjen med en hel del kjeft i ettertid dersom det er noe hun ikke får til. Kom gjerne med andre forslag til windows-baserte maskiner også =) Setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få Endret 18. juni 2006 av Moonscape Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Kr 10200 blir det med 1gb, 1.86ghz core duo, en god deal om det skulle vært vanlig windows baserte bærbare også. 6328854[/snapback] Ser forresten at du nevner en pris på 10200 kr for 1gb osvosv.. er det da med dvd-brenner på den? finner ikke den prisen der noen steder, og på apples nettsider koster den som har brenner ca 11000. Den har i tillegg bare 512 mb ram. Hvor finner jeg den du nevner til 10200? For den frister veldig mye akkurat nå ;P Edit: når jeg tenker nærmere etter mener du sikkert den billigste, uten brenner, som jeg kan kjøpe til 512mb minne...? men er nok nødt til å ha en brenner, for backup osv. Endret 18. juni 2006 av Moonscape Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ayay, litt stygt at man ikke kan velge superdrive til den rimeligste modellen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ville absolutt vurdert en Toshiba Equium. Det er flere forskjellige modeller enn den du finner på linken, så du får nesten ta deg en tur på Elkjøp, Lefdal eller andre sjapper som fører dem. Pen maskin med bunnsolid Toshiba-kvalitet. Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) takker for svar skal sjekke ut toshibaen også, selv om jeg tror valget faller på en MacBook... Ble så fristet av Mac'en at jeg fikk lyst på en selv også Men mulig jeg venter til jeg har tjent noen kroner på sommerjobb ;P Endret 19. juni 2006 av Moonscape Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Toshibaen ser forresten ikke ut som på det bildet, den er mye penere. Den ser mer slik ut: Klikk her. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg kan ikke si noe skråsikkert her, men med mindre Equium har veldig likt design som Satellite, så er det bildet feil. Jeg har selv en Toshiba Satellite så da kan jeg si at om Equium har likt design som Satellite så er den ikke så stygg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå