HKRoed Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Lurte på å oppgradere serveren min. Ønsker forslag til hovedkort CPU m/vifte (fra AMD RAM. Har idag 3 stk 200 GB IDE disker som begynner å bli fulle. Vurderer å oppgradere disse til noe større S-ATA disker som feks 2 stk 400GB. Hovedkortet bør da ha støtte for S-ATA. Har AGP skjermkort, så hvis det ikke er intergrert på HK, så ønskes støtte for AGP og ikke PCI-E. Har sett på noen av de pakkene som Komplett selger. Er det kanskje like greit å velge en av de siden jeg ikke stiller så store krav? Litt usikker på pristak, men ett par tusen bør vel holde?? Da uten HD'r Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Om du har brukbart system fra før er vel hekller en s-ata kontroller mer økonomisk å kjøpe? så kan du heller slenge med en disk eller to til Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Om du har brukbart system fra før er vel hekller en s-ata kontroller mer økonomisk å kjøpe? så kan du heller slenge med en disk eller to til 6328337[/snapback] Ja, det er ikke umulig det. Nå har jeg en AMD 1800+, 768 MB DDR SDRAM PC 2100 266MHz og Asus A7A-266E. Det skulle vel egentlig være nok. Maskinen står hovedsaklig som server. Har ett IDE Promise kontroller kort stående der nå, så kanskje det er like greit å bare kjøpe ett S-ATA kontroller kort i tillegg og bytte ut de diskene jeg trenger Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Forslag: CPU: AMD Athlon 64 3200+ "Venice" 796 kr Hovedkort: ASRock 939Dual-SATA2 446 kr (støtter PCIe og AGP) Minne: Kingston ValueRAM DDR400 1024 MB 690 kr Totalt 1932 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 om du trenger oppgradering foreslår efikkan et bra oppsett! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 ingen vits i å oppgradere. SATA/IDE kontroller kort er nok. Hvis du ikke har plass til nye disker kan ett nytt og større kabinett være en ide dog... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Forsåvidt enig med MrLee! Det er strengt tatt ikke nødvendig med bedre pc som filserver!! men trådstarter spurte etter oppsett, og efikkan kom med et (bra et også.) Endret 18. juni 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå