MasterOfDisaster Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hvordan kan man trimme boble motorene lett?uten ekstremt mye penger Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 En grei regel er at det trengs enten kunnskap eller penger. Men prøv å få tak på større sylindre og stempel, porte toppene, større gassere/datasprut, betre kam og eksos. Du kan få dette for en grei peng, eller gjør en del selv. Mange som bruker sylindre fra Magirus lastebil for å øke volumet i hvertfall. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Åpnere eksosanlegg, åpnere luftinnsug er alltid det første man må fikse når man skal trimme en vanlig bilmotor . Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 I dei aller fleste tilfellene har det ingen effekt med åpnere luftinnsug uten at det er annen trimming som andre kammer og porting av toppen. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Er det ikke sånn at Porsche-motor passer rett inn da? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Er det ikke sånn at Porsche-motor passer rett inn da? 6330383[/snapback] Husker det var en dritfet boble i Ålesund for 8-10 år siden. Den var grå med mye styling, og jeg synes å huske noe sjakk-mønster inni. Motoren var en 3-liters Carrera med 204 hester. En slik kunne jeg godt ha tenkt meg, men det var ikke mye boble igjen egentlig, bare selve skallet.. Noen som kjenner til denne bilen? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 De fleste boxer-motorer vil få plass med litt modifikasjoner. Det er ganske utbredt å montere 2,1-literen fra Caravelle i rallycross. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Vil bytte til effektpotte ha mye å si?kan det hjelpe mye? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Vil bytte til effektpotte ha mye å si?kan det hjelpe mye? 6331710[/snapback] Tviler. Men kanskje, siden det er en gammel 2-takter. Blir jo samme prinsippet som på mopeder.. Riktignok en moped med veldig mye kubikk, men allikevel. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 En boble er vel ingen 2-takter? Lenke til kommentar
chris Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 "porting av toppen." Hva vil det si? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Bobla er 4-takter. 6369955[/snapback] Åkej. Syns jeg hadde hørt at den er totakt, men det er vel feil da. ^^ OLOLOLOL. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Den har kamaksel og 2 ventiler pér sylinder så jeg tar en kvalifisert gjetning på at det må være 4-takter. Men den har en ganske særegen lyd som kanskje kan skape forvirring. Off topic: Hadde en heftig diskusjon en gang med en som mente på at alle Ducatiene var 2-taktere. Han hadde hørt dette fra MC-læreren sin, og forklaringa var at siden det rant olje fra pottene på de så var de to-taktere. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Porting vil si å bearbeide, som oftest fjerne material i innsugs og eksoskanalen, ventilstammen og endre vinklene på ventilsetet. Spjeldhuset og spjeldet kan og gjerne portes. I noen tilfeller som på linken under blir det lagt til masse. Alt dette for å øke mengden luft som kommer inn i motoren. http://mototuneusa.com/the_2007_superbike.htm http://mototuneusa.com/thanx.htm Lenke til kommentar
stgbrt Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 sjekk ut sidene vw2you.com , evt www.hotshop.as Dyrt blir det iaffal. Kanskje rimeligere å bytte ut den eksisterende motoren med en større, alt ettersom hva du allerede har. Lykke til! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvis du har lyst på en ganske heftig motor til boble kan du jo begynne å tiite deg rundt etter en 1800 Turbo 20V, 150 hk orginal. Du må bygge om en god del da med bremser og understell, men det kommer hvertfall til å bli rått Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hvis du har lyst på en ganske heftig motor til boble kan du jo begynne å tiite deg rundt etter en 1800 Turbo 20V, 150 hk orginal.Du må bygge om en god del da med bremser og understell, men det kommer hvertfall til å bli rått 6378286[/snapback] Da er det lettere å bruke en Subarumotor. Men uansett så er det bygd motorer med godt over 200 hk til bobler/buggyer. Den buggyen som var på Gatebil er det f.eks. noe over 220 hk i, og han holder på med en mye heftigere motor som skal inn. Med den motoren og gearkassa som står i klarer han 0-100 på ca 3,5 sekund. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Med den motoren og gearkassa som står i klarer han 0-100 på ca 3,5 sekund. 6380947[/snapback] Det står det jaggu respekt av Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Spesielt når alt er bygd av han selv. Viss du ser den tråden eg tidligere la ut om gearkasse moderfisering ser du litt hva det går i. Men tilbake til emnet i tråden. Klarer du å få tak i større sylindre har du fort litt meir effekt, samt får høyne kompen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå