Spliteye Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har trådløst nettverk av den grunn at mamma var lei av å ha en 25m lang nettverkskable gjennom hele huset for at jeg skulle få internett... så jeg fikk da trådløst... men det er så fuck'd som det kan få blitt... Den sier at den har "utmerket" på tilkoblingen, men så pluttselig går den helt uten videre... jeg vet ikke hva årsaken er, det skulle funket... derfor tror jeg det er noe med dataen... Kanskje det er noen programmer som får det til å bli fuck'd... her er lista over programmer som blir kjørt: Noen som vet om noen skadelige programmer der? Si gjerne ifra om det er noen! Jeg tar imot alle tipsene, og si gjerne ifra om det er noen som har hatt samme problem... Men jeg vil ikke ha noen svar som sier: "skift over til nettverkskabel!", eller: "skaff ny data!"... sånne teite svar liksom, om du skjønner... De som gjør det vil bli rapportert til moderatorene! Jeg har prøvd å resette modemet/router... Hjelp please! -spliteye Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Jeg synest at "svchost.exe" bruker grusomt mye minne der. Kanskje du bør søke etter virus og spyware? Hvilken brannmur har du? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Spliteye Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Jeg synest at "svchost.exe" bruker grusomt mye minne der. Kanskje du bør søke etter virus og spyware? Hvilken brannmur har du? Hilsen, efikkan. 6327580[/snapback] Akkuratt nå for tiden er det veldig lite brannmur.. men jeg har brukt Norton Internett Security, og windows... Har søkt etter spyware med ad-aware... og den har drept alt som er, butno... hva er svchost egentlig? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hvis du åpner ..cmd.. og skriver ..tasklist /svc, trykk enter , får du se hva svchost driver med. Og svchost er et must for at systemet ditt skal fungerer. Akkuratt nå for tiden er det veldig lite brannmur.. men jeg har brukt Norton Internett Security Du har en god del prosesser som er Fra Norton du. Er det kanskje noe som du burde se i henhold til nettverksproblemene dine? Endret 17. juni 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Spliteye Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 ok, da skal jeg ikke fjerne svchost... men noen om vet om noen ting som virket litt mistenkelige på den prosesslista mi? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Du "må" ha en god brannmur, for ellers blir pcen full av uønsket programvare. Jeg vil anbefale ZoneAlarm. Hvis du åpner ..cmd.. og skriver ..tasklist /svc, trykk enter , får du se hva svchost driver med.Og svchost er et must for at systemet ditt skal fungerer. 6327711[/snapback] Jeg har selv opplevd at svchost har blitt erstattet av et virus. Forutsatt at det er den originale filen så er den vital for Windows. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hmm, tok og åpnet der på min maskin nå, stod masse rart. Noe av det: FastUserSwitchingCompatibility, DHCP, Audiosrv, lanmanserver, lanmanworkstation, shellhwdetection, SENS, sharedaccess, srservice, eventsystem, cryptsvc, w32time, themes osv++++ Hva er alt dette til egentlig? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hmm, tok og åpnet der på min maskin nå, stod masse rart.Noe av det: FastUserSwitchingCompatibility, DHCP, Audiosrv, lanmanserver, lanmanworkstation, shellhwdetection, SENS, sharedaccess, srservice, eventsystem, cryptsvc, w32time, themes osv++++ Hva er alt dette til egentlig? 6327744[/snapback] Veldig mye der er helt nødvendig for at det skal fungerer. Men har du minstanke om at det er treg eller Cpu bruker mye kraft , kan du da i fred søke på nett for alle de services som du ser der, finne filene etterpå i systemet ditt og analysere under egenskaper. Da finner du hvor kommer de fra vers. nr og annet. Men som sagt det meste der er nødvendig, for basis funksjon og i forhold til alt som du ønsker at det skal væra gående. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Du "må" ha en god brannmur, for ellers blir pcen full av uønsket programvare. Jeg vil anbefale ZoneAlarm. Hvis du åpner ..cmd.. og skriver ..tasklist /svc, trykk enter , får du se hva svchost driver med.Og svchost er et must for at systemet ditt skal fungerer. 6327711[/snapback] Jeg har selv opplevd at svchost har blitt erstattet av et virus. Forutsatt at det er den originale filen så er den vital for Windows. Hilsen, efikkan. 6327737[/snapback] Ja det riktig det. Men når det gjelder Zone Alarm noe jeg har brukt og bruker og kommer til å bruke----så lenge de starter ikke å tulle med programmet på grunn av konkurranse, du vet, litt ekstras der og der kan fort bli ubrukelig, så er det faktisk det beste for min del. Jeg har konfigurert den sammen med antivirus , som Zone aksepterer ikke. Dermed unngår jeg kameraderi mellom de to, og begge to sliter ræva av seg for å beskytte systemet mitt. Men apropos svchost . Prøve å nekte tilgang til den fra Zone Alarm, ja da kan man ønsker seg en god bedring. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er svchost alltid trygg? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Nei, det kan være den er blitt erstattet av et virus. Og da er det veldig vanskelig å bli kvitt. Jeg måtte reinstallere Windows engang. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Så hvis det er den originale fila er det ikke noe som en orm eller annen malware kan bruke til å komme seg på nett uten å vises? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå