Gå til innhold

Lan gruppe og statsstøtte og andre støtte former


Anbefalte innlegg

Hei, har lest i en tråd her på lan-party forumet om en lan gruppe som har fått statsstøtte etter at de har registrert seg som frivillig organisasjon. Noen som vet noe om dette?

 

Tråden det opprinnelig står noe om det i finner du her og det er post nr 145.

 

Hvis noen har en eller annen link til hvor jeg kan lese mer om det, regler, fremgangsmåte, krav osv hadde det vært fint.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ranvik ute og fisker igjen, ja.

 

 

www.n4f.no er det han prater om (Hyperion Norsk forbund for fantastiske fritidsinteresser). Kan også få noe via www.frifond.no

6327488[/snapback]

 

hehe ok. Takk for svar :) Viste om det med Hyperion se, men begynte og lure litt når jeg leste det med statsstøtte. Kan liksom ikke forestille meg at staten sponser lan arrangører :p

Lenke til kommentar
Endel kommuner og fylkeskommuner. Men start en forening, og bli medlem av hyperion. De holder kurs i slike ting *vært på flere av dem selv*

6328525[/snapback]

 

Ok takk. Kommunen her har tydligvis ikke så mye peeeng til overs til sånt, og fylkeskommuen støtter bare kunst sist jeg sjekket.

 

Har tenkt på hyperion. Men tror ikke jeg ender med det ennå. Venter litt ihvertfall.

 

Noen som vet om andre som det kan søkes penger av, da ikke frifond, kommuner, fylkeskommuner eller hyperion.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hmmm, mens jeg er inne på økonomisk støtte til LAN så lurer jeg på en ting til.

 

Noen som vet om andre støtte ordniner enn hyperion og Frifond man kan søke til og drive LAN?

6327821[/snapback]

Vil bare gjøre oppmerksom på at hvis du får støtte fra Frifond så kan du ikke få støtte fra Hyperion i tillegg, eller motsatt.

 

Ellers har ofte kommuner og fylkeskommuner ulike støtteordninger for frivillige organisasjoner. Oslo gir veldig mye per medlem. Rogaland Fylkeskommune gir 50 øre per medlem. Stavanger Kommune gir mer igjen. Alle ordninger har som regel ett eller annet krav som må oppfylles. F.eks. medlemskontingent på 50 kr i Oslo.

Lenke til kommentar
Okey, viste ikke at man ikke fikk av frifond hvis man får av hyperion. Det er jo ganske logisk da hyperion får av friond (de gjør vel det?), tenkte bare ikke over det. Men takk for at du påpekte det :)

6430586[/snapback]

Frifond er oppdelt i ulike deler som fordeler videre. Ene delen gir til enkelt prosjekt/organisasjoner/osv. Mens de store organisasjonene får fra en annen del av Frifond, deriblant Hyperion.

 

Vet også at Hyperion sentralt har ganske god oversikt over hvilke støtteordninger det er mulig å dra nytte av på ulike steder i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...