Gå til innhold

Rawbilder + Windows = Usant. Grei bildefremviser?

Anbefalte innlegg

Også fant jeg jo ut at bilder i raw formatet er mye kulere. Dermed hater jo Windows meg, for rawbilder kan jo ikke forhåndsvises på en enkel måte. Finnes det et plugin (e.l.) som lar meg forhåndsvise raw på samme måte som andre bildefiler i Windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Irfanview. Det liker ikke rawbilder.

Skal laste ned siste versjon..

Det jeg egentlig vil ha er noe som er like enkelt som Windows' bildefremviser. Bla til høyre og venstre i biler med piltastene uten å måtte slite seg igjennom det å markere alle bildene jeg vil se for så å åpne de i et annet program som jeg må sitte og bla i med musepekeren.

Eller fungerer Irfanview slik som jeg vil? Bruker Irfanview bare til resizing av enkeltbilder jeg.

EDIT: leif.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Kva kamera har du? Den PowerToyen støtter berre "dei fleste" kameraa frå Canon og Nikon. Andre produsentar har sine eigne versjonar av RAW-formatet, som då sikkert ikkje fungerer med den.

Edit: I Word-dokumentet du kan laste ned her finn du ein god del meir informasjon om programmet, inkludert kva kamera og filtyper den støtter. Legg det med i spoiler.

Supported Image Types and Cameras

This release of the RAW Image Thumbnailer and Viewer supports most models of Canon and Nikon cameras capable of RAW capture, including the latest professional models such as the Canon EOS 1Ds Mark II and Nikon D2x. A complete list of supported cameras is provided in the

The software supports the following image types:

Canon EOS RAW images (.crw, .cr2, .tif)

Nikon Electronic Format images (.nef)

Bitmap images (.bmp)

JPEG images (.jpg, .jpe, .jpeg)

Windows Metafile images (.wmf)

Tagged Image File Format images (.tif, .tiff)

Graphics Interchange Format images (.gif)

Portable Network Graphics images (.png)

Supported camera models include the following:

Canon EOS 1D

Canon EOS 1D Mark II

Canon EOS 1D Mark IIn

Canon EOS 1Ds

Canon EOS 1Ds Mark II

Canon EOS 5D

Canon EOS D30

Canon EOS D60

Canon EOS 10D

Canon EOS 20D

Canon EOS Digital Rebel (300D)

Canon EOS Digital Rebel XT

Canon PowerShot G2

Canon PowerShot G3

Canon PowerShot G5

Canon PowerShot G6

Canon PowerShot Pro1

Canon PowerShot s30

Canon PowerShot s50

Canon PowerShot s70

Nikon D1

Nikon D1x

Nikon D2H

Nikon D2Hs

Nikon D2x

Nikon D70

Nikon D70s

Nikon D50

Nikon D100

Nikon D2001

Nikon Coolpix 8800

Nikon Coolpix 5700

Note that other models of cameras may work, but have not been explicitly tested by Microsoft.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har Irfanview. Det liker ikke rawbilder.

Skal laste ned siste versjon..

Det jeg egentlig vil ha er noe som er like enkelt som Windows' bildefremviser. Bla til høyre og venstre i biler med piltastene uten å måtte slite seg igjennom det å markere alle bildene jeg vil se for så å åpne de i et annet program som jeg må sitte og bla i med musepekeren.

Eller fungerer Irfanview slik som jeg vil? Bruker Irfanview bare til resizing av enkeltbilder jeg.

EDIT: leif.

6329593[/snapback]

IrdanView fungerer på en måte akkurat som Windows bildefremviser, i det minste de eldste versjonene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...