IceXCool Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvis man oppdager at det er uvedkommere på PC'n å roter, hva gjør man da? Dama sier musepekeren gikk amokk og noen opprettet nytt txt dokument på skrivebordet og skrev "Hvordan går det her da?" inne i dokumentet. Tydeligvis lite hun kunne gjøre siden han hadde kontroll over musepekeren. Det hun gjorde var å trykke på powerknappen som gjør at PC'en slås av som ved Start - Avslutt - Slå av maskinen og det gikk greit. Da hun slo på PC'n gjenn etter 3-4 timer kom det opp at PC'en ikke hadde noe å boote opp fra, aldri skjedd før. Da jeg kom inn i bildet byttet jeg IDE port så den skulle finne harddisken pånytt og så startet den i sikkermodus, omstartet og startet normal mode, da var ALT rotet til og bare halvparten av filene var på PC'n tror det ble en skade på MBR brennte det som var noe verdt å ta vare på til en CD og la inn alt pånytt for å rette ALT. Bare pga kræsjet med hackeren ble det mye styr og vil helst slippe de gjenn med det første. Hva gjør jeg/hun neste gang hackeren kommer seg inn? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det der hørtes ut som en Sci-Fi historie fra et datablad. Installer brannmur Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvis man oppdager at det er uvedkommere på PC'n å roter, hva gjør man da? Dama sier musepekeren gikk amokk og noen opprettet nytt txt dokument på skrivebordet og skrev "Hvordan går det her da?" inne i dokumentet. Tydeligvis lite hun kunne gjøre siden han hadde kontroll over musepekeren. Det hun gjorde var å trykke på powerknappen som gjør at PC'en slås av som ved Start - Avslutt - Slå av maskinen og det gikk greit. Da hun slo på PC'n gjenn etter 3-4 timer kom det opp at PC'en ikke hadde noe å boote opp fra, aldri skjedd før. Da jeg kom inn i bildet byttet jeg IDE port så den skulle finne harddisken pånytt og så startet den i sikkermodus, omstartet og startet normal mode, da var ALT rotet til og bare halvparten av filene var på PC'n tror det ble en skade på MBR brennte det som var noe verdt å ta vare på til en CD og la inn alt pånytt for å rette ALT. Bare pga kræsjet med hackeren ble det mye styr og vil helst slippe de gjenn med det første. Hva gjør jeg/hun neste gang hackeren kommer seg inn? 6327027[/snapback] dra ut nettverkskabel eller slå av accsses punktet (evnt. fjern nettverks koplingen fysikt. som man bruker) hvis man ikke kan kontrolere maskinen på annet vis. Da har "hacker" ingen mulighet til å styre maskinen om ikke det er lagt inn et virus som er programmert til å lage helvete... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Så å fysisk kutte kontakten med nett er best, skal rydde litt i spaghettien bak PCn da så jeg ser hva som er hva å bunte det litt sammen, lett å ta ut TPkabler f.eks Endret 17. juni 2006 av IceXCool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå