BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Ta en titt på denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=592296&hl= Tenkte å ta litt av spørsmålene mine her, siden mye av det kommer til å handle om linux. Noe sier meg at jeg kan kjøpe meg et tv-kort som er støttet i linux, og bruke SSH til å styre det? Kansje det funker å lage meg et eget webinterface? Noen som har noen tips om et PCI-kort som støttes bra i Linux, og som kan streame i akseptabel kvalitet? (1000-2000kbps). Rundt 500kr burde vel holde? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vil du ha med eller uten mpeg enkoding i hw? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hvis jeg får hardware encoding til den prisen, så ja Hvor bra maskinvare trenger jeg? Tenkte ikke å kjøre noe GUI på serveren. Er vel bare å sette opp en stream fra /dev/video? Går lyden også gjennom /dev/video, eller bare bildet? Også må jeg ha muligheten til å skifte kanaler via SSH, evt Webinterface (noe som ikke jeg ikke tror er så vanskelig å kode, så lenge jeg kan skifte kanaler via SSH) Endret 17. juni 2006 av BeFs Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Kjøp et hauupauge win-tv kort. Selv har jeg 150 MCE -modellen, fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå