Gå til innhold

Windos xp, for lite minne?


Øyboer

Anbefalte innlegg

Jeg strever med å installere win xp på en gammel maskin jeg fant, maskinen har en 550 mhz AMD, og 256MB pc 100 RAM, problemet er da at installasjonen "stopper" nesten helt i begynnelsen etter lasting av drivere "setup is starting windows" står det nede på ei grå linje fremfor en blå installasjonsskjerm.

Er det for lite ram?

 

Noen som har prøvd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg strever med å installere win xp på en gammel maskin jeg fant, maskinen har en 550 mhz AMD, og 256MB pc 100 RAM, problemet er da at installasjonen "stopper" nesten helt i begynnelsen etter lasting av drivere "setup is starting windows" står det nede på ei grå linje fremfor en blå installasjonsskjerm.

Er det for lite ram?

 

Noen som har prøvd lignende?

6326918[/snapback]

 

man skal egentlig ha 128 med ram for å kunne kjøre xp men det er vell mulig,

men er ikke helt sikker. dette har vært et problem når man har prøvd å legge xp

inn på xbox men tror de mekka mer ram om de greide det pga i en xbox har man bare 64mb med ram (tror jeg :hmm: )

Lenke til kommentar

Nei, selfølgelig ikkje

 

Men det kan ofte forklare merkelige problemer under installering

 

Kjøre sjøl en "tvilsom" versjon sjølv om det følger med lisens på maskina eg bruker. Dette pga Asus mekker inn litt for mange teite programmer som eg ikkje gidd fjerne....

 

Og det oppstår ofte problemer med brente windows cd-er

Lenke til kommentar

ja, set er altå pirat, kobla en HD til min "hoved" pc og installerte windows via den, da gikk installasjonen og oppstart helt fint, funka topp så det feiler ikke windows noe. Jeg kobla så disken tilbake på den gamle greia som jeg hadde problemer med, starter og den kommer ett stykke, men den låser seg på et visst punkt under oppstarten hele tiden... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...