Gå til innhold

Voltage = Vcore?

jaynuz

Anbefalte innlegg

Hei.

Gikk inn på CPU-Z nå nylig, og så at "Voltage" var på 3.584v - er dette Vcore-spenningen? Er uerfaren innen overklokking - holder meg til spesifikasjoner ;) - men hvis dette er Vcore, er ikke dette voldsomt høyt?

Har forresten ikke mulighet til å stille på dette, ettersom jeg har en PC fra Dell :p

Btw, hvis jeg flasher DELL-BIOSen til en Intel-Bios (har Intel i925X Express), vil jeg få muligheter til å klokke da?

Takker for alle svar.

Mvh.

EDIT:

Spesifikasjoner

Intel i925X Express

Intel Pentium 4 2,8Ghz. HT 1MB L2 Cache @ stock

1Gb. DDR2-Ram PC3200/400Mhz.

Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 @ stock

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voltage skal være vCore ja, men den spenningen du får opp må være en lesefeil i BIOS. Prosessoren hadde vært svidd før du hadde rukket å slå på strømmen om den hadde vært 3,584 V.

Hvis du greier å finne ut nøyaktig hvilket hovedkort du har, og greier å finne et nøyaktig tilsvarende et hos Intel eller andre produsenter (jeg tror det er andre i tillegg til Intel som leverer til Dell) kan det være du får flashet det, men jeg kan ikke huske å ha hørt om noen vellykkete forsøk.

Siden du allikevel er hypp på å bryte garantien, er det kanskje like greit å hive drittkortet ut av vinduet og kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...