jaynuz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hei. Gikk inn på CPU-Z nå nylig, og så at "Voltage" var på 3.584v - er dette Vcore-spenningen? Er uerfaren innen overklokking - holder meg til spesifikasjoner - men hvis dette er Vcore, er ikke dette voldsomt høyt? Har forresten ikke mulighet til å stille på dette, ettersom jeg har en PC fra Dell Btw, hvis jeg flasher DELL-BIOSen til en Intel-Bios (har Intel i925X Express), vil jeg få muligheter til å klokke da? Takker for alle svar. Mvh. EDIT: Spesifikasjoner Intel i925X Express Intel Pentium 4 2,8Ghz. HT 1MB L2 Cache @ stock 1Gb. DDR2-Ram PC3200/400Mhz. Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 @ stock Endret 17. juni 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Voltage skal være vCore ja, men den spenningen du får opp må være en lesefeil i BIOS. Prosessoren hadde vært svidd før du hadde rukket å slå på strømmen om den hadde vært 3,584 V. Hvis du greier å finne ut nøyaktig hvilket hovedkort du har, og greier å finne et nøyaktig tilsvarende et hos Intel eller andre produsenter (jeg tror det er andre i tillegg til Intel som leverer til Dell) kan det være du får flashet det, men jeg kan ikke huske å ha hørt om noen vellykkete forsøk. Siden du allikevel er hypp på å bryte garantien, er det kanskje like greit å hive drittkortet ut av vinduet og kjøpe nytt. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) 3.33 railen er 3.54 5%+- =13% Endret 19. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå