BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har du noen høyttalere koblet på lydkortet? Har opplevd at "pc-speaker-lyden" kommer ut på anlegget istedenfor pc-speakeren. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Kanskje det ja ... Ellers kunne du bare sendt den inn og de hadde fiksa det ... Har gjort samme tabbe før og det har jeg lært av Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har hatt samme problem med samme HK. Holdt på i dagesvis før jeg sendte det tilbake til leverandøren for testing. Fikk det i retur etter 1 uke med beskjeden "ingen feil funnet", monterte det igjen og alt var i orden. Før jeg sendte det inn forsøkte jeg både å resette BIOS samt ta ut batteriet uten at det hjalp. Har allikevel en mistanke om at en 1/2 time eller absolutt uten strøm (ta også ut batteriet) og deretter ny montering av HK vil hjelpe... (Vet det høres merkelig ut, ja!) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 1 min uten strøm skal holde i massevis for BIOS. Sjekk for småting som man vanligvis ikke tenker på, som f.eks at det er kommet en liten kortslutning på HK til kabinett, at kablene til knapper/speaker fungerer slik de skal (ikke påkoblet hk, men ekstern sjekk), osv. Lenke til kommentar
obos Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Har hatt samme problem med samme HK. Holdt på i dagesvis før jeg sendte det tilbake til leverandøren for testing. Fikk det i retur etter 1 uke med beskjeden "ingen feil funnet", monterte det igjen og alt var i orden. Før jeg sendte det inn forsøkte jeg både å resette BIOS samt ta ut batteriet uten at det hjalp. Har allikevel en mistanke om at en 1/2 time eller absolutt uten strøm (ta også ut batteriet) og deretter ny montering av HK vil hjelpe... (Vet det høres merkelig ut, ja!) 6327305[/snapback] done that. still not working tok ut batteriet og resette biosen.... still no good. Lenke til kommentar
obos Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 1 min uten strøm skal holde i massevis for BIOS. Sjekk for småting som man vanligvis ikke tenker på, som f.eks at det er kommet en liten kortslutning på HK til kabinett, at kablene til knapper/speaker fungerer slik de skal (ikke påkoblet hk, men ekstern sjekk), osv. 6327334[/snapback] får vel ringe netshop på mandag .... typical my luck.... Lenke til kommentar
obos Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) er det noen som vet om jeg kan kjøre til netshops oslo lager og be dem teste den der? el må jeg sende til sandefjord? uansett takker og bukker for hjelpen folkens får vel håpe at netshop er service minded Endret 17. juni 2006 av obos Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 jeg sleit med noe lignende en gang, da var det rammen som ikke stod ordentlig i. Håper ikke å fornærme deg, men du er sikker på at ram og cpu er satt i rett vei? og sikkelig i? 6327185[/snapback] ja jeg har fjernet rammen. det er kun cpu som er tilkoblet nå. forstatt ingen pip og jeg får heller ikke skrudd av pcen men powerknappen. jeg får slå den på med powerknappen men ikke av med powerknappen. 6327203[/snapback] jeg lurer jaggu på om du ikke er nødt til å ha i rammen for å få opp noe skjermbilde i det hele tatt. funker strømforsyninga di greit? har du koblet strøm til alle 24 pinsa plus aux12v? Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 jeg sleit med noe lignende en gang, da var det rammen som ikke stod ordentlig i. Håper ikke å fornærme deg, men du er sikker på at ram og cpu er satt i rett vei? og sikkelig i? 6327185[/snapback] ja jeg har fjernet rammen. det er kun cpu som er tilkoblet nå. forstatt ingen pip og jeg får heller ikke skrudd av pcen men powerknappen. jeg får slå den på med powerknappen men ikke av med powerknappen. 6327203[/snapback] Jeg foreslår å sjekke CMOS innstillingen.. Prøv f.eks å flytt den. Se i håndboka til hovedkortet om du ikke vet hvor den sitter, men antakeligvis sitter den i nærheten av batteriet Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg trodde også man måtte ha i RAMbrikkene for at noe skulle skje. Sjekka i hovedkortet at brikkene står i riktige sloter? Er som regel et system på hvor brikkene skal stå (sjekk manualen) Slike problemer er kjipe =\ Lenke til kommentar
Lite0n Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Sjekk om du har koblet til strømpluggen på skjermkortet! sjekk at RAMen funker! Lenke til kommentar
obos Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 netshop fikk testet pcen og det er hovedkortet som er ødelagt fikk et nytt et idag og den fungerer, men jeg får et annet problem. CPU FAN ERROR! den vifta går jo så jeg skjønner ikke problemet... hjelp folkens Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Skru den av i bios bare.! Fungerer alt som det skal ellers? -legg inn alle ny drivere, ikke de elendige som fulgte med på cder. Lenke til kommentar
obos Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 jeg har gjort det nå takk men vet du hvorfor meldingen kommer opp? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Kommer meldinga fortsatt opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå