Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

En ny pc som ikke fungerer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem med samme HK. Holdt på i dagesvis før jeg sendte det tilbake til leverandøren for testing. Fikk det i retur etter 1 uke med beskjeden "ingen feil funnet", monterte det igjen og alt var i orden.

Før jeg sendte det inn forsøkte jeg både å resette BIOS samt ta ut batteriet uten at det hjalp. Har allikevel en mistanke om at en 1/2 time eller absolutt uten strøm (ta også ut batteriet) og deretter ny montering av HK vil hjelpe... (Vet det høres merkelig ut, ja!)

Lenke til kommentar

1 min uten strøm skal holde i massevis for BIOS. Sjekk for småting som man vanligvis ikke tenker på, som f.eks at det er kommet en liten kortslutning på HK til kabinett, at kablene til knapper/speaker fungerer slik de skal (ikke påkoblet hk, men ekstern sjekk), osv.

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem med samme HK. Holdt på i dagesvis før jeg sendte det tilbake til leverandøren for testing. Fikk det i retur etter 1 uke med beskjeden "ingen feil funnet", monterte det igjen og alt var i orden.

Før jeg sendte det inn forsøkte jeg både å resette BIOS samt ta ut batteriet uten at det hjalp. Har allikevel en mistanke om at en 1/2 time eller absolutt uten strøm (ta også ut batteriet) og deretter ny montering av HK vil hjelpe... (Vet det høres merkelig ut, ja!)

6327305[/snapback]

done that. still not working :(

tok ut batteriet og resette biosen.... still no good.

Lenke til kommentar
1 min uten strøm skal holde i massevis for BIOS. Sjekk for småting som man vanligvis ikke tenker på, som f.eks at det er kommet en liten kortslutning på HK til kabinett, at kablene til knapper/speaker fungerer slik de skal (ikke påkoblet hk, men ekstern sjekk), osv.

6327334[/snapback]

får vel ringe netshop på mandag :(.... typical my luck....

Lenke til kommentar

er det noen som vet om jeg kan kjøre til netshops oslo lager og be dem teste den der? el må jeg sende til sandefjord?

uansett takker og bukker for hjelpen folkens :)

får vel håpe at netshop er service minded :)

Endret av obos
Lenke til kommentar
jeg sleit med noe lignende en gang, da var det rammen som ikke stod ordentlig i.

Håper ikke å fornærme deg, men du er sikker på at ram og cpu er satt i rett vei?  :ohmy: og sikkelig i?

6327185[/snapback]

ja :)

jeg har fjernet rammen. det er kun cpu som er tilkoblet nå. forstatt ingen pip og jeg får heller ikke skrudd av pcen men powerknappen. jeg får slå den på med powerknappen men ikke av med powerknappen.

6327203[/snapback]

jeg lurer jaggu på om du ikke er nødt til å ha i rammen for å få opp noe skjermbilde i det hele tatt.

funker strømforsyninga di greit? har du koblet strøm til alle 24 pinsa plus aux12v?

Lenke til kommentar
jeg sleit med noe lignende en gang, da var det rammen som ikke stod ordentlig i.

Håper ikke å fornærme deg, men du er sikker på at ram og cpu er satt i rett vei?  :ohmy: og sikkelig i?

6327185[/snapback]

ja :)

jeg har fjernet rammen. det er kun cpu som er tilkoblet nå. forstatt ingen pip og jeg får heller ikke skrudd av pcen men powerknappen. jeg får slå den på med powerknappen men ikke av med powerknappen.

6327203[/snapback]

Jeg foreslår å sjekke CMOS innstillingen.. Prøv f.eks å flytt den. Se i håndboka til hovedkortet om du ikke vet hvor den sitter, men antakeligvis sitter den i nærheten av batteriet :)

Lenke til kommentar

netshop fikk testet pcen og det er hovedkortet som er ødelagt :)

fikk et nytt et idag og den fungerer, men jeg får et annet problem.

CPU FAN ERROR!

den vifta går jo så jeg skjønner ikke problemet... hjelp folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...