Sportive. Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hei, funker dette ? Er filter tingen her eller ? Ville få med litt av reflekser i sjøen.... Endret 17. juni 2006 av Sportive. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg syntes på mange måter at dette bildet er genialt, og jeg liker blåfargen jeg vet ikke om filter er tingen, jeg vet ikke hva du har tenkt til? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 blåfargen var fin. skyene var fantastik, solen var strålende og horisonten var bein. rett og slett nydelig. Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Hvis du skal gjøre noe med dette bildet, så vil jeg anbefale å retusjere bort de små flekkene som er rundt omkring. Jeg ser en ganske tydelig en like over vannoverflaten, helt til venstre i det området der sollyset blir reflektert i vannet. Videre er det flere flekker på himmelen i det området som er til høyre for solen. Bortsett fra dette har jeg ikke spesielt mye å utsette på bildet, da det var både stemingsfullt og stilig! Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Likte og bildet. Flotte farger og stemningsfullt.. Flekkene som Gerske nevner, er nok støv på sensoren Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Likte og bildet. Flotte farger og stemningsfullt.. Flekkene som Gerske nevner, er nok støv på sensoren 6327095[/snapback] Kult bilde, men masse sensorstøv som du bør fjerne i Photoshop eller få renset din sensor. Så har du vært unøyaktig da du har crop'et bildet etter opprettingen av horisonten (det er hvitt nede til høyre). Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 17. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2006 Man blir normalt ikke blendet av å kikke på et bilde, uansett hvor skarp solen er. Men her er det nesten så jeg må ta på meg solbriller... Lenke til kommentar
Ramona Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Helt utrolig vakkert! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Nei, syns ikke det funker så altfor godt, for å være ærlig. Fine myke skyformasjoner, men det er det eneste. Syns sola ble irriterende, og alt annet for mørkt. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Takker for komentarer...... Det var med tanke på solen filter mulig kan hjelpe ? Å redigere solen på noen fornuftig måte har ikke jeg peiling på. I første omgang satser jeg på å få best mulig bilde rett fra kamra uten å styre med mye redigering. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Minner om en scene fra Le grand bleu. en film som er verdt og se. Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Horisonten ser litt kunstig ut. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg må nok slå meg sammen med SirMaximus her. Syns solen, og gjenskinnet på sjøen ble litt for krass. Virker som sjøen er kraftig undereksponert og gjenskinnet er altfor overeksponert eller roter jeg fælt nå? Lenke til kommentar
kawak Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Må nok hive meg på de kritiske her.....for meg blir gjenskinnet altfor pregene......men mye bra:) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg må nok slå meg sammen med SirMaximus her. Syns solen, og gjenskinnet på sjøen ble litt for krass. Virker som sjøen er kraftig undereksponert og gjenskinnet er altfor overeksponert eller roter jeg fælt nå? 6342993[/snapback] Du har nok rett i det. Siden det er en del snakk om HDR om dagen, dette kunne blitt litt mer dynamisk med en slik teknikk, men det er såklart vanskelig å gjøre noe med i ettertid, med mindre man tok flere eksponeringer med hensikten å lage HDR. Det er vanskelig å ta bra bilder når sola er med i bildet, den er temmelig sterk, og mørklegger resten av omgivelsene. Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Dessuten blir jo ikke saken enklere hvis det er mye bevegelse i bildet. Det ser ut som om de bølgene ikke akkurat er av den mest statiske typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå