Gå til innhold

Funker dette ? Kritikk...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal gjøre noe med dette bildet, så vil jeg anbefale å retusjere bort de små flekkene som er rundt omkring. Jeg ser en ganske tydelig en like over vannoverflaten, helt til venstre i det området der sollyset blir reflektert i vannet. Videre er det flere flekker på himmelen i det området som er til høyre for solen.

Bortsett fra dette har jeg ikke spesielt mye å utsette på bildet, da det var både stemingsfullt og stilig!

Lenke til kommentar
Likte og bildet. Flotte farger og stemningsfullt..

Flekkene som Gerske nevner, er nok støv på sensoren

6327095[/snapback]

Kult bilde, men masse sensorstøv som du bør fjerne i Photoshop eller få renset din sensor. Så har du vært unøyaktig da du har crop'et bildet etter opprettingen av horisonten (det er hvitt nede til høyre).

Lenke til kommentar
Jeg må nok slå meg sammen med SirMaximus her. Syns solen, og gjenskinnet på sjøen ble litt for krass. Virker som sjøen er kraftig undereksponert og gjenskinnet er altfor overeksponert :p eller roter jeg fælt nå?

6342993[/snapback]

Du har nok rett i det. Siden det er en del snakk om HDR om dagen, dette kunne blitt litt mer dynamisk med en slik teknikk, men det er såklart vanskelig å gjøre noe med i ettertid, med mindre man tok flere eksponeringer med hensikten å lage HDR.

Det er vanskelig å ta bra bilder når sola er med i bildet, den er temmelig sterk, og mørklegger resten av omgivelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...