TheBoz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Jeg har nettop satt opp en Zyxel Prestige 324 i hjemmenettet mitt og jeg må si at det er en av de beste routerene jeg har vært borti med tanke på web grensesnittet. Men er en ting jeg ikke finner ut av. Jeg kjører på hjemmenettet mitt en VPN løsning (OpenVPN) mot laptopen min som jeg bruker på hybelen og litt forskjellige steder. Denne krever at port 1194 UDP er forwardet til den riktige interne ip adressen. Hvordan får jeg til dette? Finner bare ut hvordan jeg forwarder TCP porter. Har sendt mail til Zyxel, men er sikkert raskere å få svar her siden det er helg. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hei! Jeg har nettop satt opp en Zyxel Prestige 324 i hjemmenettet mitt og jeg må si at det er en av de beste routerene jeg har vært borti med tanke på web grensesnittet. Men er en ting jeg ikke finner ut av. Jeg kjører på hjemmenettet mitt en VPN løsning (OpenVPN) mot laptopen min som jeg bruker på hybelen og litt forskjellige steder. Denne krever at port 1194 UDP er forwardet til den riktige interne ip adressen. Hvordan får jeg til dette? Finner bare ut hvordan jeg forwarder TCP porter. Har sendt mail til Zyxel, men er sikkert raskere å få svar her siden det er helg. 6326715[/snapback] Når du forwarder en port på en ZyXEL boks, så forwarder den UDP og TCP samtidig. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Når du forwarder en port på en ZyXEL boks, så forwarder den UDP og TCP samtidig. 6330044[/snapback] Fant ut det jeg også til slutt etter mye prøving. Sært. Men det fungerer i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå