BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter en TV-tuner som kan stå i en maskin, men som kan styres over nettverket. Tenkte på å kjøre en streaming løsning, sånn at jeg kan sitte i et annet rom å se på TV. Men hvordan får jeg skiftet kanal? Lurte først på å bare koble til en VHS-spiller til pcen (har VIVO-skjermkort), modde videospilleren så knappene på den ble koblet til paralellporten, sånn at pcen kunne styre videoen. Men så tenkte jeg at det kansje fantes noe webinterface eller noe i den duren for TV-tunere? Evt. kan jeg jo kjøpe en tv-tuner med fjernkontroll og modde den. Har greie kunnskaper i både Windows og Linux, så det er ikke noe problem. Noen som har en løsning for meg? Edit; Har laget en tråd om dette i GNU/Linux forumet også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=592316&hl= Endret 17. juni 2006 av BeFs Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Om du har digital tv så vil jeg anbefalle en eller annen dreambox, disse kan kobles til nettverk og styres via web-interface. og streame lyd og bilde via VLC eller andre programer som åpner for bruk av WMP www.dreambox.no Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hadde jeg hatt digital, så kunne jeg ha gått for en sånn løsning. Men det er snakk om vanlig analog kabeltv. Hadde også blitt litt for dyrt etter min smak. Men takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå