Gå til innhold

Svart skjerm når pc'en er igang

Anbefalte innlegg

Det som er feil er at bilde som vises på skjermen er MEGET svakt, eller og mørkt.

Det er her snakk om en bærbar pcen av Packard Bell.

Om jeg eks tar med pcen ut i sollys så ser jeg klart hva som er på skjermen. Har og prøvdt å regulere opp brighten med F tastene på tastaturet. Dette hendte rett etter at jeg hadde satt pcen i dvalemodus.

Noen som vet hva som kan gjøres for å fixe dette?

Når jeg kobler til en annen skjerm via Vga utgangen funker den eksterne skjermen fint men ikke den interne lcd skjermen.

cdflame

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg har muligheten til å øke brightnessen med Fn tasten + F6 og F7.

Har prøvdt det men no go.. Det som er litt merkelig er at det er mørkt i hele oppstarten også, Hadde det bare vært i windows så kunne jeg tatt det fra der, men når skjermen er svart fra jeg trykker ON til den er ferdigt lastet inn i windows begynner jeg å lure.

Da har jeg lissom liten tro på at det kan være skjermkort driverene også

Nå er ikke skjermen helt knall svart. men det er mulig å skimte hva som står på skjerrmen (ikoner og sånt)

Cdflame

Lenke til kommentar

Jau..

Har nå prøvdt å installere nye drivere til skjermkortet.

Fremdeles ikke noe resultat. Svart skjerm.

Ser ut som jeg får prøve Norton ghost image mitt fra 3 mnd siden...siste utvei.

Men da må jeg ha meg en dvdrom i maskinen som jeg selvsagt ikke har liggende. (gamle er kaputt)

Har heller ikke diskettstasjon.

Får bestille meg en.

Arg..

cdflame

Lenke til kommentar

Kan være lysrøret i skjermen som er gått. I så tilfelle vil det fortsatt være bilde på skjermen, men ikke komme noe lys fra den. Om du tar med maskina inn i ett helt mørkt rom og ikke ser så mye som ett svakt lysskjær fra skjermen er dette en mulig forklaring.

Evt kan det være bryteren som slokker lyset på skjermen når du smekker igjen lokket som har hengt seg opp - Når du lukker lokket slås nemlig ikke skjermen av, det er fortsatt bilde på den - men lysrøret som lager baklyset blir slukket.

Lenke til kommentar
Kan være lysrøret i skjermen som er gått. I så tilfelle vil det fortsatt være bilde på skjermen, men ikke komme noe lys fra den. Om du tar med maskina inn i ett helt mørkt rom og ikke ser så mye som ett svakt lysskjær fra skjermen er dette en mulig forklaring.

Evt kan det være bryteren som slokker lyset på skjermen når du smekker igjen lokket som har hengt seg opp - Når du lukker lokket slås nemlig ikke skjermen av, det er fortsatt bilde på den - men lysrøret som lager baklyset blir slukket.

6328669[/snapback]

Dette hørtes bra ut! Prøv det :dribble:

Lenke til kommentar

6328669[/snapback]

Er ikke så mye som et lite glimt av lysskjær her igården..

Bryteren har jeg tro på, siden dette er skjedde etter å ha lukket laptopen (ikke skrudd den av) for derreter å åpne den opp igjen.

Men så er det million spørsmålet.. Hvor er den bryteren?

Er lissom ikke noe knapp eller "pilt" som stikker opp/ned noen plasser.

cdflame

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...