pytrehau Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg vurderer å kjøpe meg X-Fi ExtremeMusic men jeg lurer på om jeg vil få Dolby Digital på min Pioneer-forsterker ved å koble vanlig minijack-signalkabel fra PC til forsterker..? Per i dag så kobler jeg med optisk kabel fra digital-tuneren + dvd-spilleren til forsterkeren, og først da lyser den på Dolby Digital og jeg får skikkelig surroundlyd. Vil ikke jeg få dette til siden det ikke er optisk utgang på X-Fi-kortet? Er det noen som har god peil og kan hjelpe litt med dette spm så er det supert!! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hvis PCen bare skal stå i stuen og ikke brukes til feks spill så har du ikke behov for ett slikt lydkort. Jeg fikk bygget min HTPC hos Netshop og da fikk jeg ett hovedkort som hadde SPDIF bygget inn og så skaffet de meg en bracket. Så da er all lyd bare satt til pass through. Da får jeg Dolby, DTS og alt jeg måtte ønske. Du trenger jo ikke ett lydkort til å gjøre jobben du har en forsterker allerede gjør. AKIRA Endret 17. juni 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=592268&hl= En tråd om emnet holder Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg