Gå til innhold

Subjektivt om RH 8.0

Anbefalte innlegg

La inn RH 8.0 for moro skyld her om dagen. Har kjørt 7.3 før, og fatter ikke at 8.0 kan sees på som noe stort framskritt! Bluecurve er bare slitsomt, og de har strippet vekk alt utenom "en fra hver kategori" i "start-menyen". I tillegg kjører den (tilsynelatende) opp flere demoner som default, og virker også noe treigere i X. Det som overrasker meg, er likevel at den logger ut fra KDE-sessionene mine helt uten at jeg har bedt om det! (dette er sikkert noe som er fokka på min pc, men merkelig) Kommer nok til å holde meg til min gode gamle 7.3!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nok enig at det er endel som "mangler", alle disse nyttige småprogrammene vi kjenner fra 7.3, fra pico til multimediaporgrammer. Til tross for dette tar workstation-installasjonen nesten 1.9 GB, og det er uten KDE. Lurer litt på hva som er erstattet. Men fontene er blitt fantastisk nydelige, det må bare si igjen! Alt i alt er jeg fornøyd med 8.0. Tror nok det ligger endel positive overaskelser på lur.

Lenke til kommentar

Quote:

Hoppesagåsa skrev (2002-10-12 01:00):

Jeg er nok enig at det er endel som "mangler", alle disse nyttige småprogrammene vi kjenner fra 7.3, fra pico til multimediaporgrammer. Til tross for dette tar workstation-installasjonen nesten 1.9 GB, og det er uten KDE. Lurer litt på hva som er erstattet. Men fontene er blitt fantastisk nydelige, det må bare si igjen! Alt i alt er jeg fornøyd med 8.0. Tror nok det ligger endel positive overaskelser på lur.

Sikkert bra, hadde jeg bare fått lagt det inn. trykketur problemer

Lenke til kommentar

Dette ble fortalt meg om Red Hat når jeg ikke kjente de så godt som jeg gjør nå:

Red Hat version X.Y where Y < 2 is a to be considered a beta version.

(det var her snakk om rh 6.0 om jeg husker korrekt)

Dette er noe jeg selv har fått erfart en del. Derfor skal en ikke ha for store forventinger til feilfrihet i nye RH releaser :=)

Hadde jeg brukt redhat ville jeg ikke installert 8.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...