Gå til innhold

Ulyd fra maskinen min

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå som maskinen min ikke bråker lengre, er det en annen lyd som plager meg. En liten pipelyd kommer fra maskinen, et sted på hovedkortet rundt prosessoren. Jeg klarer ikke finne ut nøyaktig hvor den kommer fra, for det stikker ut så mange ting så jeg ikke kommer kommer inntil.

Denne lyden er en lys piping som ofte skifter til en annen tone, og skifter tilbake igjen til den vanlige. Det virkelig rare er at den samme pipetonen kommer ut gjennom høytalerene. Om jeg skrur opp på kvart styrke kan jeg klart og tydelig høre akkurat den samme pipingen og skiftene i tone. Jeg gjorde et lydopptak som jeg legger ved.

Kan noen fortelle meg hva dette er, og hvorfor den høres fra maskinen og høytalerene?

ulyd.wav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

Nå som maskinen min ikke bråker lengre, er det en annen lyd som plager meg. En liten pipelyd kommer fra maskinen, et sted på hovedkortet rundt prosessoren. Jeg klarer ikke finne ut nøyaktig hvor den kommer fra, for det stikker ut så mange ting så jeg ikke kommer kommer inntil.

Denne lyden er en lys piping som ofte skifter til en annen tone, og skifter tilbake igjen til den vanlige. Det virkelig rare er at den samme pipetonen kommer ut gjennom høytalerene. Om jeg skrur opp på kvart styrke kan jeg klart og tydelig høre akkurat den samme pipingen og skiftene i tone. Jeg gjorde et lydopptak som jeg legger ved.

Kan noen fortelle meg hva dette er, og hvorfor den høres fra maskinen og høytalerene?

6325969[/snapback]

det kan vare vifte til grafikkort eller CPU.....

Lenke til kommentar

Tviler på at det er harddisken. Jeg har nettopp skaffet ny, og pipelyden var der mens jeg hadde den gamle. Men da støyet harddisken mer enn at jeg brydde meg om pipinga.

Når jeg legger øret inntil den hører jeg heller ingen ting..

Endret av Tykjepelken
Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra: Spoler? Sånne kveiler med ledninger?

Ezo: Om det er elektronisk støy, burde det kommer lyd i høytalerne mine også?

6326923[/snapback]

Mye mulig, det...

Kom på en ting fra bil-stereo verden, om det er dårlig jording, eller om du legger strøm og signal kabler ved siden av hverandre, kan du få slik støy.

Tror det er noe elektronisk altså, sjekk jordinga, sjekk om høyttalerne dine og kablene har "fri bane" fra strømkabler og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...