Gå til innhold

Hvilken Antivirus krever Minst ressurser?

Anbefalte innlegg

Har kjørt Norton/Symantec lenge, og de er helt ok på detektering og slikt, men Norton suger maskinen tom for ressurser. Prøvde å laste ned Zonelabs Security Suite demo, og trodde jeg skulle kjøpe lisens på den, men det virker som om den er like treg som Norton. Eneste plusset med ZA'a security suite er jo at det er firewall/antivirus/anti-maleware i en og samme løsning. Men slik det er nå, så ser jeg at denne løsningen sluker alt for mye ressurser.

Hvilken antivirus krever minst ressurser? Blir litt ole brumm dette her, for jeg trenger et antivirus program som både er ressursvennlig, og gjør det godt på tester med tanke på

gjennkjenning av virus. Driter i firewall, kjører ZA's uansett så.

Betaler gjerne lisens, så programmet trenger ikke være gratis. Maskinen er en snart 4 år gammel P4 Mobile CPU 1,7 GHz, 512 ram. Os=WinXP SP2. Vet det er en gammel haug, men det er nå all maskinvare jeg har henda på for øyeblikket, så da må jeg klare meg med den ;-)) hvilket betyr at jeg ikke trenger råd om å bytte HW ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NOD32 er svaret. Ikke bare er det lite ressurskrevende men også best i test!

6326812[/snapback]

Hvilke tester har den vunnet? Googler etter tester nå, så kanskje jeg finner det.

For et par år tilbake var vel kasperskylab eller noe slikt best, hvordan er de nå?

Tenker både på ressursbruk og antall virus den finner på tester.

Lenke til kommentar

Hei. På hovedboksen min bruker jeg nå Norton Internet Security 2005. Den fungerer helt fint den. Merker egentlig ikke noe særlig til den. Eller jo, noen ganger for da er det en fil som bruker 100% av CPU`en min. Jeg vurderer å bytte til PC-Cillin 2006 snart da. Blir muligens det på neste formatering (Om rundt 2 uker). Jeg installerte PC-Cillin 2006 på jobb-maskina mi, og den fungerte fint der iallefall. Merker ikke noe til at den ligger der, ikke en gang på den gamle maskina som jeg har på jobb merker jeg noe særlig til at den ligger der.

Dessutten har den jo brannmur, antispam og antispyware i tillegg til Antivirus da, og det er jo et pluss. PC-Cillin er heller ikke så dyr. Den koster rundt 400 kr på netshop.no iallefall.

Lenke til kommentar

Har prøvd mange antivirus, deribalt Norton i flere år.. men etter å ha brukt Nod32 vil jeg ALDRI bruke noe annet. Den er overlegen på alle områder spør du meg. Det viktigste er at den er finner alt av virus (oppdateres 3-4 ganger hver dag) og bruker veldig lite ressurser (18 mb ram hos meg nå). Billig er den og, så løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg for min skyld elsker Kaspersky Internet Security 2006! Tidligere på dagen ble jeg angrepet av DoS.Generic.Land. Den ble oppdaget og sperret utenfor. Jeg har brukt Avast! før, men med en gang jeg installerte Kaspersky fant den 38 virus/trojanere/spyware etc. Da bytta jeg.

Følgende ting følger med i Kaspersky Internet Security 2006:

File anti-virus

Mail anti-virus

Web anti-virus

Proactive Defense

Anti-Spy

Anti-Hacker

Anti-spam

Jeg kjører en scan av hele PCen akkurat nå og totalt bruker den 30 MB RAM. Når den er "idle" ligger det på 8 MB. Kaspersky annbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...