Gå til innhold

CPU vifte til overklokking av AMD XP2200+

TheBirg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hva du legger i stillegående. Skal det være billig og bra, så gå for GlobalWIN TAK68 (min CPU ligger på 37/43 grader idle/load, tro det eller ei). Ca. 37 dB på den

Skal du ha noe til overklokking er jo en Volcano å anbefale, men de bråker fra en del til jævlig.

Spiller penger ingen rolle, gå for Swiftech MCX462U med en regulerbar Enermax eller en Papst 80 millimeter på.

Eventuelt kan du prøve Alpha PAL8045, den er litt billigere enn Swiftech`en.

Husk masse kabinettvifter, fyll opp med Enermax 80 millimetere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 00:00, skrev Ar`Kritz:

En kamerat av meg har Athlon XP 2000+ (1666 MHz) som han kjører på 1912 MHz. Hvordan? God kjøler og (viktigst av alt) god RAM, nemlig Corsair XMS3200 C2. Så ikke kom med "Athlon kan ikke klokkes" til meg!

amd kan klokkes; ja!

enten bråker det som ****, ellers kaster du 1000lapper ut av vinduet på vannkjøling.

uff invester heller i en bedre cpu og en grei vifte med lavt lydnivå!

Lenke til kommentar

Har selv overklokket en 1.4GHz T-bird, men fikk den kun opp til 1.6GHz på det meste. Kjørte den på 1.5GHz, stort sett. Dog er det litt forskjell på de 250 MHz'ene kameraten din fikk til og de ~600MHz som er vanlig for en P4 ved overklokking. Sjekket ut overclockers.com og de fleste som har fått til OC'ing av XP2200 ligger på ~1900MHz med luft og 2000MHz med vann. Det er ingen garanti for at du kan overklokke din CPU, selv med en kraftig vifte. Tipper at du har en CPU som er rask nok :smile:

Lenke til kommentar

Ja, sikkert rask nok, men klarer jeg å lande den på ca 1,9 griner jeg ikke, men giddr ikke å teste så mye før jeg har en skapelig kjøling, da den vifta jeg har sikkert egenhendig snart løper ut av kabinettet på egenhånd (hammern ligger klar)

Man må da alltids ha et projekt gående... ? !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...