Yonaz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Heisann! Jeg har en Adsl boks Cellpipe fra telenor koblet til Trendmicro gatelock og så Sparklan wx-6615m trådløs ruter med switch , ringte Telenor i stad og de sa at den adsl boksen Cellpipe fra telenor ikke hadde noe form for branmur . Så det må hvere Trendmicroen som blokker men det er jo logisk umulig og åpne portene på den etter som at jeg må skrive ipen og porten som skal åpnes? Noen som veit hva jeg kan gjøre for og fikse problemet? Ligger bilder av "setupen til rutern under og msn feil meldingen! Takker for svar ! Endret 17. juni 2006 av Yonaz Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 www.portforward.com er en grei start Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) www.portforward.com er en grei start 6325944[/snapback] msn funker fortsatt ikke , utrolig merkelig etter som at jeg gjorde 100 % det som sto der + at jeg har skrudd branmuren av og på rutern , jeg tror faktisk at det er trendmicroen som blokker jeg , men er så utrolig vanskelig og si :S noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne det ut? Endret 17. juni 2006 av Yonaz Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Den trådløst forwarder pakkene til trendmicroen sin IP... Så forwarder trendmicroen pakkene til den respektive PCen EDIT: Merka ikke at det msn det var snakk om Prøvd uten trendmicroen? / Har det virka før? Endret 17. juni 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Den trådløst forwarder pakkene til trendmicroen sin IP... Så forwarder trendmicroen pakkene til den respektive PCen EDIT: Merka ikke at det msn det var snakk om Prøvd uten trendmicroen? / Har det virka før? 6326248[/snapback] ja det funka ikke da heller , msn har aldri funka , er så utrolig merkelig , ingen som har annelse om hvorfor? har 5 pcer på det netverke her og alle har samme problem med msn :S Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Sett ADSL-boksen i bridge-modus, kast gatelocken i søpla og bruk Sparklanen som DHCP-server. Åpne porter i Sparklan, og problemet ditt er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå