Chalciporuspiperatus Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Er på et lite LAN med 3 kompiser, men vi har problemer med sharing. Som på alle lantreff er det jo sharing i starten, men det er her problemet ligger. Vi finner ikke hverandres maskiner. Vi er alle tilkoblet en og samme DLINK switch. Hva skal vi gjøre? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 For det første må alle ha Skriver/fildeling aktivert, óg for det andre må alle sammen være på samme gruppe. MSHOME. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hvordan skifter vi gruppe? Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hvordan skifter vi gruppe? 6325783[/snapback] Slik som jeg pleier å gjøre det er: 1) velg mine nettverksteder 2) set up a home or small office network 3) midt inne i "innstalasjoen" kan du velge å skru på fildeling å velge MSHOME som gruppe 4) etter å ha valgt de alternativene som passer best for deg, (anngående internett ect.) restarter du dataen 5) gjør det på de resterende dataen Ps. kan ikke så veldig mye om data, men det pleier å fungere for meg! (finnes sikkert en annen, lettere måte;)) Endret 17. juni 2006 av Sindra Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Vi er begge nå i samme gruppe. "Arbeidsgruppe". Kompisen finner meg, men jeg finner ikke han. =( Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Testa dette: Mine Nettverkssteder, Vis datamaskiner i arbeidsgruppen. Da finner jeg hans PC, men når jeg dobbelklikker på hans navn får jeg følgende melding: \\Erlend er ikke tilgjengelig. Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Dette er vel noe du får opp når Fil og Skriverdeling ikke er aktivert? Forøvring, gutter... Sett opp lokal FTP server på dataene deres, enkelt greit og brukervennelig. Så kan dere dele til dere spyr. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Skru av norton hvis du har, jeg har samme problemet,men løses ved å skru av brannmur Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Sett opp en dc server.. Last ned ynhub for å gjøre det. Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det er også viktig at gjestekontoen er aktivert på alle maskinene. Hvis ikke den er aktivert så vil ingen få tilgang ennå om fildeling er aktivert. Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Skru av norton hvis du har, jeg har samme problemet,men løses ved å skru av brannmur 6326368[/snapback] Ikke skru av norton, men gå inn å i skriv inn ip-adr. som skal ha tilgang til din pc. Endret 17. juni 2006 av Snipper_nr1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Dere kan dele via dc++. Du trenger bare ynhub Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Prøv å skru av windows brannmuren. Det må jeg gjøre hvis noen skal finne meg på LAN. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 \\ipadresse i stedenfor \\navn bruker å fungere bedre. Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 \\ipadresse i stedenfor \\navn bruker å fungere bedre. 6327030[/snapback] Hvorfor gjør det det egentlig? windows nettverk er da først og fremst gira på å bruke navn fremfor ip-adr? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Aner ikke hvorfor det er sånn, men det bare er det. Har opplevd det flere ganger i nettverkssammenheng. Fildeling i Windows er en gåte for min del. Noen ganger fungerer det, noen ganger fungerer det bare for èn maskin, noen ganger fungerer det ikke i det heletatt, noen ganger får man ikke logget inn, noen ganger trenger man ikke å logge inn, noen ganger får noen maskiner "bregrenset tilgang" ... Alle disse eksemplene er tatt fra maskiner som har hatt helt like nettverkskonfigurasjoner. Lenke til kommentar
Jay_ Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Problemet er Norton Internet security.... Har hatt samma problemet som flere andre her.. Du går inn på konfigurering av personlig brannmur eller no... og legger inn ip-adressene som er i nettverker... da bør det virke Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det er vel fordi at navn settes som et alias for ipadressen og hvis maskina di ikke har fått beskjed fra den maskina du ønsker å koble til om hva navnet dens er blir det trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå