Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling over LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan skifter vi gruppe?

6325783[/snapback]

Slik som jeg pleier å gjøre det er:

1) velg mine nettverksteder

2) set up a home or small office network

3) midt inne i "innstalasjoen" kan du velge å skru på fildeling å velge MSHOME som gruppe

4) etter å ha valgt de alternativene som passer best for deg, (anngående internett ect.) restarter du dataen

5) gjør det på de resterende dataen

Ps. kan ikke så veldig mye om data, men det pleier å fungere for meg! (finnes sikkert en annen, lettere måte;))

Endret av Sindra
Lenke til kommentar

Testa dette: Mine Nettverkssteder, Vis datamaskiner i arbeidsgruppen. Da finner jeg hans PC, men når jeg dobbelklikker på hans navn får jeg følgende melding:

\\Erlend er ikke tilgjengelig. Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

Nettverksbanen ble ikke funnet.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvorfor det er sånn, men det bare er det.

Har opplevd det flere ganger i nettverkssammenheng.

Fildeling i Windows er en gåte for min del. Noen ganger fungerer det, noen ganger fungerer det bare for èn maskin, noen ganger fungerer det ikke i det heletatt, noen ganger får man ikke logget inn, noen ganger trenger man ikke å logge inn, noen ganger får noen maskiner "bregrenset tilgang" ...

Alle disse eksemplene er tatt fra maskiner som har hatt helt like nettverkskonfigurasjoner.

Lenke til kommentar

Problemet er Norton Internet security.... Har hatt samma problemet som flere andre her..

Du går inn på konfigurering av personlig brannmur eller no... og legger inn ip-adressene som er i nettverker... da bør det virke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...