missdizzy717 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Skal kjøpe meg nytt kamera, for det jeg har nå ( Casio EX-Z40) tar så dårlige bilder når det er dårlig lysforhold (om natta). Er egentlig førnøyd med kameraet jeg har, men vil så gjerne ta naturbilder i alle tider. Lurer derfor på om dere har noen tips om et bra digitalt kompaktkamera som tar fine bilder også når lysforhold er dårlig. Tusen, tusen takk til de som vil hjelper til! Endret 17. juni 2006 av missdizzy717 Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg gjorde et lite søk på DPReview med følgende kriterier: Format: Compact Release Status: Not discontinued (current or upcoming) Image stabilization: Yes Manual Focus: Yes Aperture priority: Yes Shutter priority: Yes - Bildestabilisator er et must å ha hvis en skal ta bilder med lite lys hvor f.eks. lukkertiden må økes for at bildet skal bli lyst nok. Alternativet er å drasse med seg et stativ, noe som i mange tilfeller er litt vel tungvint. - I mørke omgivelser er det av og til vanskelig for kameraer å fokusere, så da er muligheten for manuell fokus kjekk å ha. - Muligheten for selv å kunne velge blenderåpning og lukkertid gir deg stor frihet med tanke på kreativ bildetaking under såvel mørke som lyse forhold. De to nyeste kameraene som ble listet opp var Panasonic Lumix DMC-FZ7 og Canon PowerShot S3 IS; sistnevnte er jeg den lykkelige eier av! Panasonic Lumix DMC-FZ7 fikk av DPReview utmerkelsen "Recommended", og Canon PowerShot S3 IS fikk utmerkelsen "Highly Recommended" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå