srbz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Heisann. Jeg har bygget et par PCer gjennom tidene, og er vant til å støte på problemer som etterhvert lar seg løse. Men denne gangen er jeg ikke kar om å finne ut av hva som er galt. Jeg har et nytt MSI 865PE Neo-V og en ny Intel Celeron D 335 2.8GHz og en eldre TwinMos 512MB DDR PC2700-rambrikke samt et gammelt MSI GeForce Ti 4200. Disse er montert med en In-Win 350W PSU, med 20/24-pins HK-molex. Alt ser i mine øyne til å være koblet riktig, alt som skal ha strøm er tilkoblet PSU, og switch- og led-ledningen er koblet til er de skal være på JFP1&2. Ramen står i dimm 1, den ene veien den går nedi. Jeg har ingen harddisk i for øyeblikket, men det skulle heller ikke være nødvendig for å få bilde på skjermen. Når jeg trykker på påknappen, starter viftene på CPU og PSU, før de slår seg av etter ca 1-2 sek. Jeg har slitt med denne maskinen lenge nå, og ca alt er testet med alternative komponenter (CPU, ram, HK, skjermkort). Jeg har enda ikke fått den til å virke, men tidligere har jeg i det minste klart å slå den på uten bilde på skjermen (tror det var med annen CPU og HK). Noen som aner hva jeg kan ha gjort galt? edit: og CPUviften er selvsagt koblet til CPU1 Endret 17. juni 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Prøv å skaffe harddisk og sjekk om den går på da. Harddisk bør man jo ha uansett Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Joda, harddisk har jeg, det var bare at den sto i en annen maskin som er i bruk akkurat nå. Selvsagt bør man ha harddisk, men jeg kan ikke på noen måte forestille meg at mangel på harddisk skulle forårsake at maskinen ikke ville starte i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå