Gainwardrobe Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) I går spilte meg og en venn på wake island 64 player map i Bf2. Det er veldig rart, vi spiller begge på samme grafikk innstillinger og har nokså like systemer ytelsesmessig, men allikevel har han rundt 90 fps når serveren er full og jeg har rundt 30. (Ja, begge var på samme sted på mappet da vi målte, jeg var ikke i ett sted med masse grafikk krevende ting imens han var ett sted med mindre grafikk krevende ting...) Mitt system: Amd 3700+ venice Abit kn8-sli Gainward 7800gt 512 mb minne 2 gb Kingston Hyperx ram hiper type R 480w Ibm lp180 ettellerannet lcd skjerm. Vet ikke ms'en på den, men den virker bra nok. 3dmark 05: 7550 poeng Kompisen mitt sitt system: Amd opteron 144 klokket til 2.745 ghz Msi k8n neo4-f Xfx 7600gs extreme 1gb Corsair xms ram Northq 400w psu En grei crt skjerm 3dmark05 4750 poeng Hvorfor har han så sykt mye mer fps enn meg? Jeg skulle da ha en del mer fps enn han med mitt system... Jeg lurer på om det er skjermen min som presser ned fps'en. På Nvidia performance and quality settings ser jeg at Vsync står på "application controlled", kan det ha noe å si? Mener å ha lest at Vsync vil ødelegge fps'en i spill hvis den er på for å forhindre at skjermen hakker (afterdraw...) Hvis jeg husker rett er det ikke en option i bf2 hvor du kan velge om du vil ha på Vsync eller ikke.. Noen som kan ha peiling på hvorfor vi har så stor forskjell på fpsen? Endret 17. juni 2006 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
ratm Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Skru av vsync så ordner det seg I går spilte meg og en venn på wake island 64 player map i Bf2. Det er veldig rart, vi spiller begge på samme grafikk innstillinger og har nokså like systemer ytelsesmessig, men allikevel har han rundt 90 fps når serveren er full og jeg har rundt 30. (Ja, begge var på samme sted på mappet da vi målte, jeg var ikke i ett sted med masse grafikk krevende ting imens han var ett sted med mindre grafikk krevende ting...) Mitt system: Amd 3700+ venice Abit kn8-sli Gainward 7800gt 512 mb minne 2 gb Kingston Hyperx ram hiper type R 480w Ibm lp180 ettellerannet lcd skjerm. Vet ikke ms'en på den, men den virker bra nok. 3dmark 05: 7550 poeng Kompisen mitt sitt system: Amd opteron 144 klokket til 2.745 ghz Msi k8n neo4-f Xfx 7600gs extreme 1gb Corsair xms ram Northq 400w psu En grei crt skjerm 3dmark05 4750 poeng Hvorfor har han så sykt mye mer fps enn meg? Jeg skulle da ha en del mer fps enn han med mitt system... Jeg lurer på om det er skjermen min som presser ned fps'en. På Nvidia performance and quality settings ser jeg at Vsync står på "application controlled", kan det ha noe å si? Mener å ha lest at Vsync vil ødelegge fps'en i spill hvis den er på for å forhindre at skjermen hakker (afterdraw...) Hvis jeg husker rett er det ikke en option i bf2 hvor du kan velge om du vil ha på Vsync eller ikke.. Noen som kan ha peiling på hvorfor vi har så stor forskjell på fpsen? 6325554[/snapback] Lenke til kommentar
xi Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) I går spilte meg og en venn på wake island 64 player map i Bf2. Det er veldig rart, vi spiller begge på samme grafikk innstillinger og har nokså like systemer ytelsesmessig, men allikevel har han rundt 90 fps når serveren er full og jeg har rundt 30. (Ja, begge var på samme sted på mappet da vi målte, jeg var ikke i ett sted med masse grafikk krevende ting imens han var ett sted med mindre grafikk krevende ting...) Mitt system: Amd 3700+ venice Abit kn8-sli Gainward 7800gt 512 mb minne 2 gb Kingston Hyperx ram hiper type R 480w Ibm lp180 ettellerannet lcd skjerm. Vet ikke ms'en på den, men den virker bra nok. 3dmark 05: 7550 poeng Kompisen mitt sitt system: Amd opteron 144 klokket til 2.745 ghz Msi k8n neo4-f Xfx 7600gs extreme 1gb Corsair xms ram Northq 400w psu En grei crt skjerm 3dmark05 4750 poeng Hvorfor har han så sykt mye mer fps enn meg? Jeg skulle da ha en del mer fps enn han med mitt system... Jeg lurer på om det er skjermen min som presser ned fps'en. På Nvidia performance and quality settings ser jeg at Vsync står på "application controlled", kan det ha noe å si? Mener å ha lest at Vsync vil ødelegge fps'en i spill hvis den er på for å forhindre at skjermen hakker (afterdraw...) Hvis jeg husker rett er det ikke en option i bf2 hvor du kan velge om du vil ha på Vsync eller ikke.. Noen som kan ha peiling på hvorfor vi har så stor forskjell på fpsen? 6325554[/snapback] i quake2 får du bedre fps med vsunc'n på iallfall Endret 17. juni 2006 av xi Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) i quake2 får du bedre fps med vsunc'n på iallfall 6325797[/snapback] Bullshit EDIT: Eller har du noen gode bevis kanskje? Endret 17. juni 2006 av sablabra Lenke til kommentar
IsMedSjoko Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vsync er bare idiotisk å ikke ha på, da du ikke kan oppnå mer FPS enn hva frekvensen på skjermen din tilsier. Har du en skjerm med max 80Hz oppdateringsfrekvens, er det kun 80 bilder i sekundet du vil kunne se på skjermen din. Dog, noen liker å lure seg selv med å skru av vertical sync, og tro at de oppnår mer FPS enn det de faktisk har. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Vsync er bare idiotisk å ikke ha på, da du ikke kan oppnå mer FPS enn hva frekvensen på skjermen din tilsier.Har du en skjerm med max 80Hz oppdateringsfrekvens, er det kun 80 bilder i sekundet du vil kunne se på skjermen din. Dog, noen liker å lure seg selv med å skru av vertical sync, og tro at de oppnår mer FPS enn det de faktisk har. 6325990[/snapback] Jeg har på Vsync fordi bildekvaliteten blir mye bedre, men jeg må samtidig innrømme at det stjeler litt fps... Jeg klarer i hvert fall ikke å spille med slik "tearing". Men jo, man oppnår normalt sett en god del mer fps ved å skru av vsync, avhengig av hvor høy refresh rate du kjører skjermen på... EDIT: Poenget med å skru av Vsync er å kunne oppnå høyere fps enn refresh rate. Med Vsync på går ikke det(feks. kjører de fleste lcd-skjermer på 60hz, og da begrenses fpsen til 60) Endret 17. juni 2006 av sablabra Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hmm, du har vel ikke på AA eller AF? Det suger mye power hvis det er på Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 man kan miste fps ved å ha på V-sync, hvis skjermen er på 80Hz, og V-sync er aktivert, og spillet "viser" 79 frames, så faller fps til 40. er noen slike rare greier med V-sync. så sjekk at V-sync er deaktivert, sjekk også at du og kameraten din kjører samme oppløsning og samme instillinger. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 man kan miste fps ved å ha på V-sync, hvis skjermen er på 80Hz, og V-sync er aktivert, og spillet "viser" 79 frames, så faller fps til 40. er noen slike rare greier med V-sync.6327047[/snapback] Nåja, det stemmer nok ikke helt. Hvis jeg ligger på 50 fps noen steder med vsync på, så har jeg ikke 100fps med vsync av... Men det blir dårligere ytelse med vsync på ja Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hei og takk for svar! Vel, jeg og kompisen min spiller på samme innstillinger untatt at jeg spiller med 1280*1024, imens han spiller på 1154*940 eller noe sånt. Husker ikke helt, det er en oppløsning ikke jeg kan ha, men den starter me 1150 eller noe. Bortsett fra det så spiller vi med alle de samme innstillingene... Jeg skrudde Vsync fra application controlled til off, og det hjalp litt, men langt ifra nok Jeg overdrev kanskje litt da jeg sa at han spiller med 90 fps alltid. Fps'en han peaker på rundt 90, men ligger hovedsaklig på rundt 60-70. Min peaker noen ganger på 50-60, men ligger som oftest rundt 30-40. Litt rart, 3dmark scoren vår stemmer jo, så det er rart at han har bedre fps i battlefield enn meg. Begynner å lure på om spillet rett og slett ikke liker pc'en min... Skal sjekke nå om vi har de samme innstilingene på Nvidia settings på desktoppen. Kan jo være at jeg har noe tull på her som ligger å roter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå