Gå til innhold

Hvordan streame fra Stasjonær til Laptop?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har ett problem. Nå som det er så fint vær er det greit å ha en laptop å jobbe på ute, men tingen er det at jeg ikke kan ha musikken fast der, (liten HD, og ikke min).

så hvordan kan jeg da få over musikken fra den den stasjonære til laptopen?

Tingen er det at jeg heller ikke klarer å dele mappen, fordi laptopen får bare at

Arbeidskrippen Mshome er ikke tiljengelig, vensligst kontakt nettverksadministratoren din
(eller noe i den duren..)

Hvordan kan jeg da få musikken på laptopen som kjører på trådløst, mens jeg er på kabelnettverket. (Men i samme router)... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trinn 1:

Først må du installere et hjemmenettverk. Gå til "Veiviser for nettverk" i kontrollpanelet, og legg til nytt. Hak av hvis det kommer "ignorer denne maskinvaren", og fortsett. Velg så det midterste alternativet "Denne maskinen kobler til Internett gjennom en Gateway". Gi maskinen et unikt navn, og kall nettverket for noe logisk. Gjør dette på begge maskinene. Kall gjerne nettverket for det samme på begge.

Trinn 2:

Stasjonær: Del disken musikken ligger på. Høyreklikk på disken og velg "egenskaper", "deling". Klikk på linken "Klikk her hvis du forstår denne..."

Laptop: Høyreklikk "Min Datamaskin" og velg "Koble til Nettverksstasjon". Bla frem til den aktuelle disken under "Nettverk", "Navn på Stasjonær PC".

Åpne din favorittmediaplayer og skan nettverksdisken for mediafiler. Du kan også klikke deg inn til stasjonen via Windows Utforsker, og dobbeltklikke på filene for å spille dem av.

That's it!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...