nahojdat Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Fant selvsagt ut at 4-kanals forsterkeren min kun har lavpass delefilter. Kan jeg bruke kondensator som passivt delefilter på komponentsett når det er delefilter mellom forsterker og høyttalerne? Om det går, skal den være før eller etter delefilteret? Hvilke farad skal jeg se etter? Butikken jeg kommer til å bruke er Eltek, og frontsettet er dynaBel 6" komponentsett.. Edit: mente selvsagt kondensator, ikke spole Endret 18. juni 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Skal du ha passiv highpass så skal dette kobles før delefilteret på komponentsettet. Snakk med kara på Eltek så kan det jo hende de er snille og lodder sammen noe saker til deg Pussig at forsterkern mangler highpass forresten... Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Det er jeg enig i jalla. om det ikke er spessial forsterker til sub da? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Tja, er det en klasse D så er den passe ubrukelig til å drive komponenter som beveger seg over 200Hz uansett. Tipper det ordner seg om han tar en telefon jeg Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Det er nok heller kvaliteten/merket som gjør at den ikke har høypass. Det er snakk om en UsCarvor NH4.1000w som jeg kjøpte av en kamerat for 200kr (netthandel søppel). Er midt i overgang til ny jobb nå så det blir nok skikkelig kvalitet på anlegget etterhvert som lønninger begynner å komme inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå