C0bra Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har en celeron 633{9.5*66mhz} klokka an med jumperen paa hovedkortet til 950{9.5*100mhz} dagikk den inn i windows men etter ca 3min restarta maskina seg, det skjedde hver gang jeg starta den. Saa jeg klokka den i biosen til 713{9.5*75mhz} da funket den fint, saa jeg tok neste steg som var 788.5{9.5*83} da jeg restarta maskinen skjedde det ingen ting, den lagte bare en rar lyd og bare hang{telte ikke ram eller noe!} hvordan kan jeg klokke den mer uten problemer. Multiplieren er laast paa 9.5. hjelper det mye om jeg kjoper 256 ram til. Celeron 633 320mb-ram pc 100 Creative GF2TI 10gb fujitsu + 80gb WD Lenke til kommentar
Dings Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hjelper nok ikke med mer RAM nei.. (vil kanskje hjelpe på ytelse, men ikke på selve klokkingen..) Har egentlig ikke noen gode råd til deg, men det hjelper i hvert fal ikke med mer RAM når det anggår klokkingen... Mvh. Dings Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Du får prøve å øke volten til CPU. Det enkleste er å gjøre det fra BIOS på hovedkortet, men du skriver jo ikke hvilket hovedkort du har. Det er ikke sikkert det går an. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 mente ikke om ram hjalp paa overklokking men paa ytelse. hvor mye kan jeg sete volten paa for maskina gaar til h*****e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå