Gå til innhold

Det er jo bare XP som duger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd fram og tilbake mellom hvert eneste O.S. Endelig har jeg funnet det eneste som duger til noe nemlig windows XP proffesional. Jeg kan ikke fatte meg på dere andre som gidder på bruke tid å energi på stygge bluescreens treig oppstart og ræva design.

Mitt råd til alle dere bytt til windows XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten bare reagere over denne voldsomme entusiasmen for xp . jeg hadde den samme følelsen når jeg innstallerte xp pro selv for en måned siden men den har dalt fort! Nå sitter jeg med en pc hvor hver gang jeg starter opp får beskjed om at windows har kommet seg etter en alvorlig feil , masse uforståelige nummer og bokstaver som liksom skal få meg til å forstå hvordan feilen oppsto og noen referansefiler som jeg ikke finner uansett hva jeg gjør . på grunn av denne feilen har dvdromen min sluttet å fungere og jeg har etter tapre forsøk gitt meg på å prøve å finne ut hva det kan være som er galt . verdens beste operativsystem du liksom! det er nesten ingenting som er forandret fra de forrige systemene som nt og 2000. møkk!!

Lenke til kommentar

Hei!!

Jeg er en ivrig tilhenger av Windows 2000! Jobber selv i IT-bransjen og luktet litt på betaversjonene av Windows XP. Likte ikke dette nye "blomster" os'et. Masse dill dall..

Men så fant jeg ut at jeg skulle gi det en sjanse likevel, da jeg fikk tak i Pro utgaven. Forandret selvfølgelig til Windows Classic theme, samt endret startmeny og kontrollpanel til classic.

Og tro det eller ei, nå begynner jeg faktisk å like det litt.. :smile:

Like stabilt som 2000, en del kjekke innebygde finesser osv..

Hadde klart meg lenge med 2000, men man må liksom følge med i tiden..

Finnes jo "tomsinger" som sverger til Win95 enda, så de vil kanskje synes at 98 er topp nå :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Til tross for at pc skal værra kompatibelt opp og ned og vest og øst i mente, så er vel alles erfaring at dette ikke stemmer. Det blir gjerne til at enkelte OS-versjoner funker bedre på den enkelte pc enn andre. På min box fungerer Win98/ME nogenlunde, 2k bedre og WinXP supert! Stabilt, noen nye kjekke features og ikke alt for mye dilldall som fucker opp. Om en absolutt må kjøre et OS fra LitenOgMyk er WinXP det beste, i allfall for meg. Verd å gjøre et seriøst forsøk med det i allfall, IMHO!

Lenke til kommentar

Det vil jo stemme for de fleste OS... jo mer standardkomponenter fra anerkjente produsenter du har, jo større er sjansen for et system som faktisk funker.

Ofte lønner det seg å legge CD-er som følger med komponenter du kjøper nederst i skuffen og la dem bli der. Bruk nyere versjoner som du laster fra nett eller standardversjoner av driverne dersom det dreier seg om felles brikkesett... eks Nividias referansedrivere til GeForce, TNT skjermkort, Realtek drivere til nettverkskort osv.

-P-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-10 07:05, Miniguru skrev:

Like stabilt som 2000, en del kjekke innebygde finesser osv..

Hadde klart meg lenge med 2000, men man må liksom følge med i tiden..

Finnes jo "tomsinger" som sverger til Win95 enda, så de vil kanskje synes at 98 er topp nå :smile: :smile:

Like stabilt som 2k? der må æ faktisk være litt uening...æ veit masse folk som har kastet win2k ut av maskinen pga av stabilites-problema...æ personlig like ikkje win2k...det virker uferdig og stabiliteten er ganske lav.

Lenke til kommentar

win 2000 profesonal er det beste!!

win 98 = blåskjerm

wim me = aktiv desktop, eller hva faen det heter

win xp = ok, men ikke like bra som 2k!!

win 95 = stabilt

win 3,11 = bra til sitt bruk

dos = meget stabilt også på (intel) :roll:

AMD 1000

asus a7m266

512 DDR ram

ati 8500

live 1024

19" hansol

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-f5936

Quote:

On 2001-12-10 15:38, vwalle skrev:

win 2000 profesonal er det beste!!

win 98 = blåskjerm

wim me = aktiv desktop, eller hva faen det heter

win xp = ok, men ikke like bra som 2k!!

win 95 = stabilt

dos = meget stabilt også på (intel)
:roll:

du glemte Linux :smile:

Lenke til kommentar

Hehe... Til de som synes at Win2k er ustabilt, har tydeligvis ikke no bra hardware eller så har de ikke brukt gode drivere... Har selv hatt problem med f.eks ISDN kortet, men etter å ha oppdatert driverne har jeg ikke hatt ein jævla feil på mange mnd!...

Eneste som er ustabilt er Half-Life/CS.. men det klikker tydeligvis en og annen gang til de fleste...

NB win2k kan å benytte seg av maskinkraft. For de som ikke har lest testen, så ble winXP knust i test hvor de tok tiden for maskinen å utføre forskjellige op., med lik maskinvare.. :grin: LOL

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-10 15:58, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2001-12-10 15:38, vwalle skrev:

win 95 = stabilt

LOL, win95 stabilt? Det er da ikke stabilt i det hele tatt.

Win3.11 er riktignok registert i Microsoft sine systemer som et OS, men det er (IMHO?) ikke noe fullverdig OS.

-------------

Win 95 osr2 er konge :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-10 19:08, zemtex skrev:

NB win2k kan å benytte seg av maskinkraft. For de som ikke har lest testen, så ble winXP knust i test hvor de tok tiden for maskinen å utføre forskjellige op., med lik maskinvare..
:grin:
LOL

Testen? Det finnes mange tester av WinXP vs Win2K og de fleste konkluderer med at XP er raskere. Skjønner hvilken test du henviser til som Testen, men jeg skjønner ikke hvorfor den testen skal være fasiten

Lenke til kommentar

XP er no herk.

Grunnen til att så mange liker den er det nye utseendet (skinna) men ellers er det DYRT og lite kompatiblet ennå med alt av program du har fra før :sad:

Prøvde dette selv ved en innstalasjon av XP :sad:

XP fant ikke nettverkortet mitt + att jeg fikk masse små kompabilitetsproblemer med en del software :sad:

Nei jeg kjører WIN98 SE og vil jeg absolutt ha de "fine" XP utseendet så kjører jeg bare ett skinnprogram som heter windowsblind med DE FETE skinna til win :smile:

Sjekk selv her : http://www.stardock.com/

Lenke til kommentar

Testen? Det finnes mange tester av WinXP vs Win2K og de fleste konkluderer med at XP er raskere. Skjønner hvilken test du henviser til som Testen, men jeg skjønner ikke hvorfor den testen skal være fasiten

http://www.hardware.no/nyheter/november01/...xp_win2000.html

Her er testen som viser at XP suger.

Hvis du har en uavhengig test som viser det motsatte er det interesse for å se den.

Til informasjon: Microsoft her aldri laget et OS som er raskere enn sin forgjenger. Så hvorfor tror du det PLUSELIG har skjedd nå :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...