Beinet1 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei! Hva trengs av utstyr og div voks osv for å gi lakken ett skikkelig ansiktsløft? Jeg har prøvd litt med lakkrens og voks for hånd, men den tar liksom ikke de småripene og partikklene som jeg ønsker. Har hørt at polermaskin skal være tingen, men dette krever vel litt erfaring slik at en ikke ødelegger lakken?? Vurderer å sende bilen inn til et bilpleiesenter, men de skulle ha 2000 for å ta hele bilen utvendig. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 2000 er dyrt, ihvertfall hvis det bare er snakk om vask og polering. Rehabil i Oslo har endel "pakkeløsninger" som det er brukbar pris på. De gjør en god jobb også. En sånn polermaskin er ikke så vanskelig å håndtere, så lenge overflatene er nokså jevne. Går ihvertfall mye raskere enn å gjøre det for hånd. Mitt tips er å stikke innom en bilrekvisita-butikk, og få noen tips på hva slags maskin du bør bruke. For det er mye forskjellig kvalitet. Broder'n har en Bosch, som jeg har brukt et par ganger, og den funker greit. Aner ikke hva den koster. mvh Pantera Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dersom det er snakk om lakkrens, så er ikke 2000 så altfor villt. Selv tar jeg 1500 for lakkrens m/polering av personbil, da dette faktisk er litt jobb som krever både utstyr og kompetanse. (En vanlig vask og polering, påført med eksentermaskin tar jeg 600 for, bare for å gi deg en viss pekepinn på prisnivå kontra jobb) Trenger bilen en lakkrens, så bør denne påføres med en polermaskin som roterer aksialt. Disse pleier å ligge i en prisklasse fra 2500 og oppover, dersom du skal ha noe som duger. Det er lett å brenne hull i lakken på kanter, så vær litt ekstra forsiktig der, dersom du skal gjøre det selv. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Synes ikke 2000,- var så ille jeg heller, i alle fall ikke om lakken din er bra slitt. Jobber for tiden som bilklargjører, og kan bekrefte at dette er mye jobb dersom det skal gjøres skikkelig! EDIT: Ingenting i veien for å gjøre det selv! Skaff deg en poleringsmaskin, med én stor akse. Gå til innkjøp av en god rubber samt en god voks, og sett i gang! For best resultat rubber du med poleringsmaskinen, mens du vokser for hånd etterpå. BTW, Biltemaprodukter duger ikke. Endret 19. juni 2006 av tor_erik Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Ser ut til at jeg leverer inn bilen for å få tatt jobben. Jeg har rett og slett ikke tid og ork til å begynne på den selv Noen som vet om noen bra bilpleiesjapper i stavangerområdet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå