Gå til innhold

AMD Confirms X2 Chips with 1MB L2 Cache are Toast

smy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor L2 cache er vel ikke noen automatisk ytelsesøkning. Den er vel i mange tilfeller negativ, siden prosessoren først må lete igjenom cachen, før den går til rammen. Tar lengre tid å lete igjenom mye cache, enn lite. Kanskje AMD har funnet den grensen for A64 X2 ved 512kB.

AMD kjøpte vel et selskap som er spesialisert for å lage cache, med mye mer plass en dagens teknologi, for ca et år siden. Allerede da hadde selskapet teknologi for å lage prosessorer med opptil 5MB cache. Det er mulig jeg tar feil, eller bommer litt her.

Lenke til kommentar

Noen som har skikkelig greie på dettan med 512kb Vs 1024 kb Cache per core?

Sitter liksom å venter på at AMDx2 4400+ skal gå ned i pris pga dugelig hastighet og 1MB cache per core, men hvis mer cache har negativ innvirkning på ytelsen, er det vel ikke noe å satse på den CPU'en? :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som har skikkelig greie på dettan med 512kb Vs 1024 kb Cache per core?

Sitter liksom å venter på at AMDx2 4400+ skal gå ned i pris pga dugelig hastighet og 1MB cache per core, men hvis mer cache har negativ innvirkning på ytelsen, er det vel ikke noe å satse på den CPU'en?  :hmm:

6332024[/snapback]

jeg har flere cpu med 512kb l2 cache og flere med 1mb

kan si der forksjell selv på samme mhz

Jeg må si litt spend hva amd klare med "kunne" 512kb l2 cache

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

1 MB L2-cache utgjør så liten forskjell at det ikke er verdt det, og AMD vil nok få mange flere kjerner per wafer med å redusére den (cachen krever stort areal). Som dere sikkert ved produséres alle X2-kjerner med 1MB L2-cache så langt, men mange har delvis defekt cache og selges som kjerner med 512kB (per kjerne) i stedet.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...