jvik Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Siden jeg ikke har peiling på hva det tekniske begrepet for dette er, så må jeg bare prøve å forklare saken. Når jeg leser ett innlegg her på hw.no forumet (eller hele diskusjon.no), så hender det at jeg trykker på en bruker for å se mer info. Når jeg trykker tilbake så havner jeg helt øverst på siden, altså ikke der jeg var. Skjønner dere? Når du leser vg.no, trykker på en artikkel for mer info, deretter trykker tilbake i nettleseren din så havner du der du var (ikke øverst på siden til vg.no). Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hm, er du sikker på at browseren din er ferdig med å laste ? om internetten eller browseren din henger seg opp kan det hende det tar et par sekunder ekstra. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) - Slettet - leste ikke skikkelig. Endret 17. juni 2006 av Azton Lenke til kommentar
pej Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette har ingenting med våre nettsider å gjøre, denne "hukommelsen" du snakker om er det din nettleser sin oppgave å ivareta. Hvorfor dette ikke forekommer hos deg på HW.no (eller andre steder for den saks skyld) er det dessverre umulig å svare på. I noen tilfeller kan det være at det har blitt satt en anchor som spesifiserer hvor på siden nettleseren skal lese fra. Dette kan du se selv om lenken slutter med #foo, hvor foo kan være hva som helst. (Ofte er det et beskrivende navn, og i andre tilfeller kan det være en id e.l. til et innlegg.) Dette vil igjen føre til at nettleseren tvinger deg til å begynne fra dette stedet igjen når du klikker deg tilbake. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Som apedoktor sa, dette kjem heilt an på nettlesaren din. I Opera 8.5x hos meg havnar eg der på sida eg var før eg gjekk vidare når eg går tilbake. Kan ha noko med å gjere at Opera berre hoppar tilbake til ei cacha side, i staden for å laste heile sida på nytt slik som bl.a. IE gjer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Opera og Internet Explorer bruker cachen når du trykker 'Tilbake', det gjør ikke Firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg