MyBigMouth Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) jaja, det er den årstiden igjen. Ja, dere vet alle hva jeg snakker om. Sommer. Det pleier å være på denne tiden vi høster våre frukter. Jeg er her akkurat nå i et spesiellt ærend. Jeg er av den typen som er innehaver av et morell tre, og jeg vil gjerne fortsatt være innehaver av moreller... Derfor spør jeg dere, hvordan i helsike kan vi ta knekken på fuglene? De spiser jo alt. Morellene våre kom akkurat nå, og siden nå, så har jeg vært ute og klappet, og skreket for å holde de unna. Men dette gidder jeg ikke.... Vi har hatt alt mulig oppi treet nå. Alt fra småfugl, til Ekorn, men jeg kan liksom ikke legge meg i vinduet med børsa. Hva skal jeg gjøre? Endret 17. juni 2006 av MyBigMouth Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 De forbanna fuglene holdt meg våken i natt... Slutt å for dem med moreller! ....Uten fugler hadde vel myggen blitt som elefanter og spist opp alle... Fra spøk til alvor: Hva med å henge siluetter av rov-fugl i treet? Feste dem på pinner så de står litt opp? Mot ekorn kan du feste "skjørt" rundt treet. Som en kjegle. Kanskje det holder dem unna til du får høsta inn litt til deg selv? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 jeg kan liksom ikke legge meg i vinduet med børsa. 6325056[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det finnes nett som man kan strekke rundt trær og busker. Ikke akkurat vakkert, men det fungerer. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Ja, men jeg har ikke tenkt å plukke opp døde fugler etterpå. Nei, skal ikke skyte de, for det er ikke lov, men føler også at jeg vil ende opp med døde fugler ved bruk av nett. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Døde fugler i nett blir bortre... ...med tiden... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Ja, men jeg har ikke tenkt å plukke opp døde fugler etterpå. Nei, skal ikke skyte de, for det er ikke lov, men føler også at jeg vil ende opp med døde fugler ved bruk av nett. 6325138[/snapback] Er jo ikke sånn nett som fanger fugler men det er nesten slike som man henger på vinduet for at mygg og slikt ikke kommer inn. Altså fin nett som fugler ikke sitter seg fast på. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 har aldri hatt et problem me fugler verste me sommeren er knott, mygg, flyge maur eller ka d hetter og alle andre små flygene insekt som flyr i tryne mitt mens eg sykkle Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Var en liten blodbuse av en gutt her i nabolaget som faktisk klarte å sette seg fast i et sånt nett. Faren hans måtte skjære han løs. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vi har alltid pleid å pakke inn trær og busker met et nett. Funker fett, har ikke hatt en eneste dau fåggel og så lenge du sørger for at det ikke er hull i nettet blir ikke morellene spist opp heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå