Gå til innhold

Ingen lyd fra ny PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er den samme PC'en som jeg presenterte i denne posten.

Pc'en er bestilt fra datakjeden, jeg ringte support, men de er åpner ikke før mandag og vi vil gjerne løse problemet idag.

Problemet er slik: Vi visste ikke at drivere og diverse var ferdiginstallert på Pc'en, så det var det første vi gjorde. Men etterhvert fant vi ut at alle drivere var installert på den fra før av. Vi håpet ikke at dette hadde noe si. Det meste fungerte som det skulle, bortsett fra lyden. Vi har ikke høytalere, men bruker et XFX xgear vibe headset.

Lyddriveren som fulgte med PC'en var en som het "realtec AC97". Men lyd kom ikke, og mic'en på headsetet funket ikke. Så vi prøvde å laste ned en driver fra nvidia.com, vi installerte den uten å gjøre noe spesielt, men lyden var fremdeles ikke der.

Her er hovedkortet til Pc'en hvis det er nødvendig å nevne:

Hovedkort:

MSI K8N SLI-FI, socket 939 NVIDIA nforce4 SLI

Håper på hjelp!

MVH

Martin-sama :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På noen HK kan det være noen jumpere som du kan disable utgangene bak på kortet hvis du skal bruke frontmonterte utganger, kan jo være en ide og sjekke ut dette. Har ikke sett dette selv men har hørt om folk som sliter med dette.

Lenke til kommentar
Du har vel gått inn i BIOS og sjekket at lydkortet er aktivert?

Her er ihvertfall drivere til lydkortet ditt, nyeste utgave av de.

Ellers får du sjekke om noen jumpere er plassert feil i forhold til ditt bruk, som allerede er nevnt.

6361311[/snapback]

Kan du si meg hvordan jeg går inn i BIOS? :hmm:

---

Tusen takk for alle svar! :D Settes veldig stor pris på! :)

Skal prøve å få fikset dette nå! ;)

Endret av WhiteChief
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...