PMnormal Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Selv om mine første bilder i "pressekategorien" gikk ganske ubemerket hen her på forumet, så prøver jeg meg med et nytt i samme kategori. Det første bildet er tatt i pavekrypten, og viser noen av den lange rekken med pilgrimmer som snirkler seg gjennom pavekrypten under Peterskirken. De dårlige lysforholdene gjorde at jeg måtte velge iso 3200, noe som synes på støyen. Øvrige data er 50mm, f/3,5 og 1/60s. Bildet av nonnene (som jeg har kalt "Gullgraver") er et typisk candid shot, og desverre ikke helt skarpt. Slik blir det ofte når man ser et motiv og skyter fra hoften. Klarte bare ikke dy meg, siden den gravingen stod i slik kontrast til det ellers perfekte ytre. Bildet er tatt på 100 iso med samme objektiv, men denne gang med f/8 og på 1/50s. Endret 17. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det viser bare at uansett hvor hellig og høyt på strå man er, så får man forsatt buser i nesa og må tørke seg i r****. Artig bilde det siste der, fanga øyeblikket. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har selv passert gjennom pavekrypten for noen måneder siden, men jeg skal ikke kalle meg pilgrim fordet. Har aldri satt mine ben i Bibelen og er utmeldt av alle typer statskirker... Det første bildet falt jeg ikke umiddelbart for, men årsaken vet jeg ikke. Det var kanskje ikke noe spesielt ved det? Bilde nr 2 står langt høyere i kurs. Humoristisk bidrag, selv om bakgrunnen naturligvis kunne vært roligere (men slik blir det alltid på denne typen bilde) og fokus er lagt mer på personen i midten enn på motivets midtpunkt (personen til venstre). Artig at de to andre nonnene også nesten ser ut til å være på vei til å gjøre samme operasjon. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Artig at de to andre nonnene også nesten ser ut til å være på vei til å gjøre samme operasjon. 6325858[/snapback] Det er en slags bevegelse der, ja :!: Synd jeg ikke fikk tid til å forandre på innstillingene fra det siste bildet jeg hadde tatt. Var ikke forberedt på gullgravende nonner på det tidspunktet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Busebildet er jo knall. Slike øyeblikk får man sjelden være vitne til, og da er det moro å forevige det på film/kort. Bildene har en klassisk "PMnormal-reportasjestil" over seg, syns jeg. Bra symmetri i det første, men syns ikke det var så altfor spennende, egentlig. Støyen vises knapt i den størrelsen, så den ville jeg ikke uroe meg for mye over for webbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå