Abnegation Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvordan skal man trene rikitig med pulsklokke? Hvilken puls bør du ligge på når du jogger i omtrent en halvtime for å få opp kondisen? Noen som vil være så snille å fortelle litt rundt dette? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) jogg så hurtig du klarer uten å måtte stoppe..... pulsklokke er vell mere for intervalltrening? Endret 17. juni 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Makspulsen din skal vel være 220-antall år du er gammel... Kondistreningpulsen kan ligge på 150 Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har du pulsklokke, måler du makspulsen din selv. Ha en intervalltrening der du jogger 15 sek. på 100% og tar 15 sek. pause, etter å ha gjort dette i kanskje 3 min sjekker du pulsen etter innsatsen, det vil da være ca. din makspuls. Jeg for eksempel har makspuls på rundt 220 selv om jeg etter "den gyldne regelen" som nevnt over burde hatt 202. Om jeg da hadde gått etter "den gyldne regelen", ville innsatsene mine ha vært for lette for meg. Dessuten vil jeg anbefale å lese artikkelen om intervalltrening som ligger på nest siste side (eller noe) av den store treningstråden, gir deg et godt tips til en god treningsmetode for kondisjon. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 http://www.vakringer.net/trening.htm Der står det mer om hvordan man kan bruke f.eks en pulsklokke i treningssammenheng. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Personlig bruker eg pulsklokke for å holde følge med treningsøkter, tid brukt og kalorier brent. Under selve treninga bruker eg det til å holde pulsen innenfor visse "grenser" eg bestemmer meg for på forhånd. Skal eg ha en intens økt skal pulsen være så og så høy osv. Da er pulsklokke veldig praktisk. Samtidig har de fleste pulsklokker ekstra funksjoner som enten kan styre treningsøkta di for deg i forhold til en treningsplan, eller for eksempel finne ut av maks puls og anbefalt treningsnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå