Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan dele filer på 3 maskiner?

Anbefalte innlegg

Har 3 maskiner, to bærbare og en stasjonær, bærbare er koblet til Linksys (wrtg54g) trådløs router i wan, mens den stasjonære er koblet til i lan. Problemet er at jeg ikke får opp noen av maskinene i "vis datamaskinene i arbeidsgruppen". Da får jeg bare opp en feilmelding som sier;

"Privatnett er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren....osv".

Jeg har kjørt veiviseren for hjemmenettverk og alle maskinene har samme arbeidsgruppe navn. Også gitt tillatelser for ip adressene i NIS firewall.(Er på alle maskinene). Har også skrudd av firewallen i routeren. (bare for å utelukke at det var den som sperret). Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Eller linke til en veileder som kan brukes med mitt oppsett.

Oppdatering: Problemet nå løst. Ordnet seg etter x antall omstarter

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 3 maskiner, to bærbare og en stasjonær, bærbare er koblet til Linksys (wrtg54g) trådløs router i wan, mens den stasjonære er koblet til i lan. Problemet er at jeg ikke får opp noen av maskinene i "vis datamaskinene i arbeidsgruppen". Da får jeg bare opp en feilmelding som sier;

"Privatnett er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren....osv".

Jeg har kjørt veiviseren for hjemmenettverk og alle maskinene har samme arbeidsgruppe navn. Også gitt tillatelser for ip adressene i NIS firewall.(Er på alle maskinene). Har også skrudd av firewallen i routeren. (bare for å utelukke at det var den som sperret). Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Eller linke til en veileder som kan brukes med mitt oppsett.

Oppdatering: Problemet nå løst. Ordnet seg etter x antall omstarter

6324872[/snapback]

Hei!

Jeg har nøyaktig det samme problemet, Laptop mot WAN og stasjonær mot LAN, samme arbeidsgruppe, fildeling aktivert, alt klarert i brannmur (NIS) etc, men får stadig vekk feilmeldinger av typen du beskriver. Supert at det ordnet seg for deg, men jeg sliter fremdeles med dette fantastisk irriterende problemet. Mitt spørsmål er: Gjorde du noe konkret annet enn å gjennomføre "X antall omstarter"? Isåfall hva? Tipper jeg blir sittende å skru av og på de forskjellige boksene (ruter, switch, trådløst aksesspunkt, laptop og stasjonør PC) i ulike rekkefølger til det fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

nå har jeg og akkurat samme problemet. men de to maskinene som er koblet opp trådløst finner ikke hverandre engang.

det hadde hvert fint om du fortalte oss hva du gjorde. jeg har ikke kjans på å få maskinene til å finne hverandre.

har liksom gjort detta før på vanlig nettverk uten problem, men detta trådløse bare nekter.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...