Gå til innhold

"LADER IKKE" nOKIA n80

tvv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Forsøk å ta ut batteriet og sett det inn igjen. Dette har løst tilsvarende problem for en på jobben som har n80.

6324959[/snapback]

takker for tipset men det funket ikke - kan det være batteriet som er gått føyken tror dere?

Lenke til kommentar

bruker du samme lader som fulgte med telefonen ?

For bruker du en annen lader, f.eks en uorginal så kan du få opp beskjed om at den ikke lader. Det er fordi at batteriet er så tomt at den laderen ikke klarer å begynne å lade det, eller at det er feil ladespenning.

Lenke til kommentar
bruker du samme lader som fulgte med telefonen ?

For bruker du en annen lader, f.eks en uorginal så kan du få opp beskjed om at den ikke lader. Det er fordi at batteriet er så tomt at den laderen ikke klarer å begynne å lade det, eller at det er feil ladespenning.

6326008[/snapback]

Hei og takk for svar - jeg brukte en "gammel" nokia org lader med adapter kabel som fulgte med i esken fra Nokia - men når jeg brukte den orginale laderen som fulgte med tlf - "med liten plugg" så gikk det bra - forstå det den som vil - men takk for svar.....

Lenke til kommentar
Hei

Dette skjer med meg også.Vil egentlig brukt en gammel standard lader.Dette gjelder bare på N80,ikke på N71 og N70.De kan brukes med gammel standard lader

6336736[/snapback]

Litt rart at det er slik siden de sender med kabel som skal kunne brukes på de riktig gamle laderene - da skjønner i alle fall jeg ikke så mye hva vitsen med er? Og unasett burde det vel stå noe om det i bruksanvisning - det er faktisk noen som leser den :D

Lenke til kommentar

Ikke rart forbrukerne blir forvirret. Når man får med en adapter, og en lader kan stikkes inn i den, ja da forventer man jo at det skal fungere. Er vel hele poenget med en adapter..., og ikke bare at de nyeste av de eldste laderene skal fungere med adapteren.

Forstå det den som vil!

Lenke til kommentar

Er jo ikke adapteren sin feil da. Hvis du har prøvd å lade en 2-3 år gammel nokia på en av svart-hvitt generasjonens ladere så fungerer jo ikke det engang! Og de har helt samme lade-inngang. Adapteren fungerer på gamle ladere som for eksempel 7650 sin, og den er over 3 år gammel. Men de skikkelig steingamle laderne (jeg snakker 5110 her) bruker en annen standar så det funker ikke. Nokia kunne gjort det enkelt ved å bytte inngang den gangen også, men de valgte å ha samme inngang med forskjellig lader. Derfor ser det ut som det burde funke, uten at det faktisk gjør det.

Overgangen fungerer altså på gamle ladere, bare ikke steingamle ladere fra 1995 og der omkring.

Lenke til kommentar

Hvilke ladere som kan og skal brukes til den enkelte Nokia telefon har da pleid å være greit definert i telefonens brukerhåndbok.

Forskjellige batterityper krever forskjellige ladere. Får man til å lade en N80 med gammel lader er det ikke sikkert denne laderen klarer å gi batteriet full guff under bruk. Resultat er som regel kortere driftstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...