Mow Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter det jeg har hørt er L2 extreme fullt lovligt nå... 6397211[/snapback] Det er fult lovlig å spille på private Lineage 2 servere så lenge du selv har kjøpt en kopi av spillet på lovlig måte. Selv spiller jeg på Lineage 2 Paradise sin Eureka server. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nå er jo Lineage 2 programvaren kostnadsfri da. Private servere er lovlige, så lenge de ikke tar betalt for det. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Noen her som kunne sagt om det er noe vits å starte igjen med Anarachy Online? Vurdere litt om jeg skal starte igjen, men vet ikke. Hvordan er populæriteten rundt spillet? Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter det jeg har hørt er L2 extreme fullt lovligt nå... 6397211[/snapback] Det er fult lovlig å spille på private Lineage 2 servere så lenge du selv har kjøpt en kopi av spillet på lovlig måte. Selv spiller jeg på Lineage 2 Paradise sin Eureka server. 6397313[/snapback] Siden når er dette lovlig? Dette er i allefall det utviklerne sier: "Lineage II is the exclusive intellectual property of NCsoft Corporation. It is protected by copyright law in the United States and throughout the world. Any unauthorized copying of the Lineage II software is a crime. Copyright law provides for severe civil and criminal penalties for the unauthorized reproduction or distribution of copyrighted material. This includes all Lineage II software and accompanying sounds, images, and text. Furthermore, use of Lineage II in any way constitutes your agreement to all terms and conditions of the User Agreement. NCsoft actively and aggressively enforces its intellectual property rights. If you know of any private servers, please report them using the Ask a Question tab." Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) De kopierer ikke, de lager EGEN programvare for å drive serverene. Det er derfor det er lovlig. Endret 28. juni 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) De kopierer ikke, de lager EGEN programvare for å drive serverene. Det er derfor det er lovlig. 6398486[/snapback] "... use of Lineage II in any way constitutes your agreement to all terms and conditions of the User Agreement." Tror det der har litt med det å gjøre også. Hvis jeg ikke tar helt feil så kom "gjennombruddet" til private servere da den orginale server koden ble leaket eller stjålet. Endret 28. juni 2006 av Phoenixs Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Serverne jeg veit om kjører et program som ikke er utviklet av NCsoft. Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Serverne jeg veit om kjører et program som ikke er utviklet av NCsoft. 6398625[/snapback] Ikke er utviklet. Men koden må være den samme. Hvordan skal det eller virke? De kan jo ikke forandre noe i klienten, da kan de heller ikke ha egne funksjoner i server koden. Serverne må jo kunne "snakke" med klienten. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Tviler på at koden er eksakt identisk. De jobber med å lage server til Starwars Galaxy også veit du. De skriver den HELT selv. Så jo, det er mulig Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter hva jeg har hørt har NCsoft faktisk gitt ut kildekoden til Lineage 2. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Serverne jeg veit om kjører et program som ikke er utviklet av NCsoft. 6398625[/snapback] Herregud, du spiller Jo Lineage2. Alt du spiller er LAGD av Ncsoft, selv om ikke selve server koden eller hva nå det er ikke er 100% lik den nc soft bruker så spiller du faktisk spillet til NCSOFT. og Det er ikke lovelig med slike pirat servere, selv om de ikke tar betalt. Det er ikke lov å endre filene osv. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Serverne jeg veit om kjører et program som ikke er utviklet av NCsoft. 6398625[/snapback] Herregud, du spiller Jo Lineage2. Alt du spiller er LAGD av Ncsoft, selv om ikke selve server koden eller hva nå det er ikke er 100% lik den nc soft bruker så spiller du faktisk spillet til NCSOFT. og Det er ikke lovelig med slike pirat servere, selv om de ikke tar betalt. Det er ikke lov å endre filene osv. 6399131[/snapback] Jo, det er lov. En fyr som er/var med i et private server team gikk til rettsak mot NCsoft, og vant med glans. Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter hva jeg har hørt har NCsoft faktisk gitt ut kildekoden til Lineage 2. 6398839[/snapback] Hvorfor i huleste skulle de gjøre noe slikt? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter hva jeg har hørt har NCsoft faktisk gitt ut kildekoden til Lineage 2. 6398839[/snapback] Hvorfor i huleste skulle de gjøre noe slikt? 6399195[/snapback] Hvorfor skulle ID Software levere ut kildekoden til Quake 1,2 og 3 ? Lenke til kommentar
Phoenixs Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Etter hva jeg har hørt har NCsoft faktisk gitt ut kildekoden til Lineage 2. 6398839[/snapback] Hvorfor i huleste skulle de gjøre noe slikt? 6399195[/snapback] Hvorfor skulle ID Software levere ut kildekoden til Quake 1,2 og 3 ? 6399313[/snapback] ID har ikke månedlig avgift? Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Det er to typer "private" servere for Lineage 2. Klikk på Vis/Skjul for å vise detaljert informasjon om disse Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Kildekoden til den offisielle L2 serveren ble IKKE sluppet, den ble "stjålet". Det var den kinesiske versjonen som ble stjålet (kalt "Sina"). Dette var serveren for den første utvidelsespakken (Chronicle 1). Det er fortsatt mange servere som bruker denne (bl.a. L2extreme og L2paradise som nevnt her), og grunnen til at folk kan logge seg på disse med "nye" L2 klienter (eks. Chronicle 4), er fordi det er en masse folk som hacker på denne gamle serveren (C1), og har funnet måter for å tillate folk å logge på den gamle servere med en ny klient (og følgelig også en ny autentiseringsmetode). Alt av nytt "content" legger de enkelte serverene (og de som hacker selve serveren) til selv, derfor er alle disse "C1" (Sina) serverene svært mangelfulle på innhold, og det meste av formulaer (for f.eks: m.atk./p.atk/p.def, styrke på skills/spells etc) feil. Disse typer servere er ulovlige, og også ulovlige å spille på, ettersom man må forandre på klientens filer for å koble til (L2.ini filen med ip til serveren [sidenote: akkurat som i UT, L2 er basert på Unreal2. Disse filene er derimot kryptert i L2, de fleste servere leverer "patcher" med filer som er allerede hacket for deg slik at du kan koble til dem]). Den andre typen servere er server-emulatorer, noe man finner for en hel masse andre MMOer også, bl.a. UO som er nevnt her (også WoW). En viktig forskjell er vel at UO server emulatoren er nesten 100% perfekt, L2 server emulatoren er det ikke. Den største og beste L2 server emulatoren er kodet i Java, og heter L2J. Denne er IKKE ulovlig, den er bygget helt fra scratch, det er ikke foretatt noe "reverse-engineering" av den stjålne L2 serverkoden, det eneste som er foretatt er pakke-sniffing og de-kryptering for å finne ut hvordan man kan la klienter logge på (kryptert med Blowfish). For å logge på L2J-servere trenger man heller IKKE å forandre på noen filer i klienten, men bare i "hosts"-fila. L2J-servere er typisk veldig oppdatert på "content", men formulaer og effekter, AI til "mobs" etc. er ganske "far off". De takler heller ikke mange spillere online samtidig, før Java-prosessene tryner (huff, Java). Dette prosjektet er også open-source, og alle kan laste ned kildekoden og endre/kompilere/bidra. Det består dog av et team med "core developers" Selv er jeg en pensjonert L2 spiller fra retail, men spiller titt og ofte på L2J servere, eksperimenterer dessuten litt med min egen Oppsummering: L2-off (stjålet serverkode) = ulovlig å spille på, ulovlig å kjøre server (NCsoft har derimot gjort null og niks for å stoppe det hittil...) L2J (emulert serverkode) = lovlig å spille på, lovlig å sette opp som server. hf Endret 28. juni 2006 av websheriff Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Cabal Online er anbefalt kraftig =) Men vanskelig å få key, siden det er limtied gi-bort-nøkler som er over nå! Men deilig spill ^^; Gratis spilling fram til Fullversjon kommer! Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ingen som nevner Dark Age of Camelot her 6336387[/snapback] DAoC slår alt! Hilsen RR8 Caba @ Prydwen Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 synes ragnarok online hadde underholdningsverdi ja men mindte for mye om wow med grinding og mindre brukervennlig enn wow Lenke til kommentar
Blandn Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 D e full lovlig å spille L2 privatserver. D e jo ingen lover så begrenser ka vi gjør md klient filen, du kan laster nd klienten fra l2 hjemmeside. Å sette opp privatserver e vel om filer du bruker e emu. elle off. Hvis d e off. så e d ulovlig mn hvis d e emu. så e d ingen problem. Og hvis server admin bruker off. i tillegg tar imot donations.. da e d h0h0h00h saksøkin' hjem på døra når de har funnet d ud (WoW-beta saken for 2 år siå lol). Som sagt du kan laste nd klienten for gratis og spiller på privatserver, om de bruker off. elle emu. e d ingenting md dg å gjøre de saksøke kje dg for at DU spiller på privatserver md deres klient. Vet kje om L2extreme e fult lovlig siden de har goe datafolk så kan mye om utvikling ikje rart de klarer å utvlike emu. filer til så pass liknende på retail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå