kremt Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hei Tenkte jeg skulle installere ny win xp pro sp2 her i dag, på den andre maskinen her i huset. En XP 2600+, 512 ram, FX5800, 120 gig maxtor. Forrige windows var blitt litt gammel, sikkert 1,5 år, så det var på tide med en ny en tenkte jeg for å få maskinen raskere. Men problemet er at når jeg kommer inn i det bildet der det står installerer windows, og gjenstående tid 39 minutter, så tar det ikke lang tid før det kommer blåskjerm der det står at fysisk minne har blittd dumpet. Har prøvd 3-4 ganger nå men samme resultatet. Blir fort ganske lei av dette Noen tips? Endret 17. juni 2006 av kremt Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har du flere RAM-brikker? I såfall ta ut den ene og forsøk igjen. Skjer det igjen med den ene installert, ta ut denne og sett i den andre. Er det i orden da, har du funnet ut at den ene minnebrikken din er defekt. Hvis du overklokker, må du skru ned frekvensen under installasjonen av Windows. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Har prøvd med mange BIOS-besøk nå, slakket farten og timings på minnet, samme resultat. Minnet er 2x256 MB TwinMos. Teknisk info:*** STOP: 0x00000024 (0x001902FE, 0xF86E58C8, 0xF86E55C4, 0x81FCC2A0) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Da har jeg fått inn Win XP, men når jeg skal restarte maskinen så kommer det bildet der den grønne streken går frem og tilbake, og etter der så kommer blåskjermen med div info. Måtte velge siste fungerende konfig for å få startet, men måtte selvsagt legge inn endel drivere igjen der da Noen tips? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hva var denne infoen? Det vil hjelpe.. Jeg ville uansett kjørt MemTest86 for å sjekke minnebrikkene, for det høres ut som om de kan være ustabile. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei. Tror nok du skal ta ut minnebrikkene en og en og se hva som skjer. PS: Den streken du snakker om er ikke grønn. Den er faktisk blå, hehe. Det er hvis du har Windows XP Home at du har grønn. Når du har XP Pro har du Blå strek. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Den har fått problemer med å starte opp igjen ja, rett etter det bildet med den streken der. Bør jeg da ta ut ene ram-brikken? Hva gjør jeg hvis det er noe galt med den da? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Garanti / reklamasjon evt. kast og bestill nytt. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hadde akkurat sammen problem som deg. Tok ut en og en ram brikke. Fant tilslutt ut hvem av dem som var defekte. Skal sendes inn på mandag! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Men det er jo over 2.5 år siden maskinen ble bygd, har man noen som helst mulighet for å få nye brikker da? Maskinen har igrunn aldri vært spesielt stabil noen gang.... Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Da har jeg fått inn Win XP, men når jeg skal restarte maskinen så kommer det bildet der den grønne streken går frem og tilbake, og etter der så kommer blåskjermen med div info. Måtte velge siste fungerende konfig for å få startet, men måtte selvsagt legge inn endel drivere igjen der da Noen tips? 6326578[/snapback] Hei Om det ikke er noe fysisk inblandet her, så kan det kanskje være oppstartmodulen som har forandret seg litt? Viser til denne tråden hvor jeg har forklart løsningen på dette problemet engang før. Vet ikke om det er dette som er feilen med pc'n din akkurat, men vert å prøve Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Men det er jo over 2.5 år siden maskinen ble bygd, har man noen som helst mulighet for å få nye brikker da? Maskinen har igrunn aldri vært spesielt stabil noen gang.... 6329457[/snapback] Nja. Kommer ann på hver lang produktgaranti det er. På mine OCZ brikker er det livstidsgaranti. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Så dere mener jeg bør -FIXBOOT da? Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Så dere mener jeg bør -FIXBOOT da? 6331879[/snapback] Prøv Fixboot Skjønte du hvordan du gjør det? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Booter med win-cd`en, går inn i reparer-modus og konsollen der, -fixboot Var det slik det skulle gjøres eller? Lenke til kommentar
ginzeng Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Det du skal gjøre er å boote fra cd'n og kjøre reparere konsollen. Der kjører du først FIXBOOT, og deretter CHKDSK /R ( mellomrom mellom / og R). Det du har problemer med er din harddisk ( bad blocks eller sectors)skulle jeg tippe på. Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Booter med win-cd`en, går inn i reparer-modus og konsollen der, -fixboot Var det slik det skulle gjøres eller? 6332948[/snapback] Men tipser deg til å bruke komandoen fixboot flere ganger etterhverandre...! gjerne 3 eller 4 ganger Kjør chkdsk til slutt ja.. Da skal du ikke få melding om noen problemer.. Om du får melding om at oppstarts sektoren er Korrupt så prøv å kjør -fixboot flere ganger Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Dette skal prøves i morgen kveld eller tirsdags kveld Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Får sifra åssen det går da:) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Får sifra åssen det går da:) 6334326[/snapback] Skal prøve det, men er ikke sikker på det ordner seg, maskinen har jo aldri vært helt stabil så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå