Gå til innhold

Problemer med å brenne på NEC DVD-brennere.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et ytterst merkelig problem som jeg ikke klarer å forstå helt. Det gjelder en NEC-brenner som jeg nettopp har kjøpt (og forsåvidt en eldre en jeg har også). Det har seg slik at når jeg brenner DVD-plater på disse brennerne (en NEC ND3520A og en ND3550), så tømmer brennerne den interne bufferen sin jevnlig flere ganger under brenning. Det virker som brenneren stopper å brenne i noen sekunder, så faller "Buffer level" (den interne bufferen altså) til noen få prosent, så fylles bufferen igjen og brenneren fortsetter.

Dette problemet resulterer i en DVD som ofte er vanskelig eller umulig å lese. Dette skjer om jeg brenner på en hvilken som helst hastighet. Jeg har prøvd flere ting som:

1...Å oppdatere firmware, ingen effekt.

2...Å brenne på forskjellige hastigheter, samme resultat.

3...Prøvd forskjellige plater, ingen effekt.

4...Prøvd begge brennerne på 2 andre maskiner, samme resultat.

5...Å la den stå alene på en IDE-kanal, eller sammen med en DVD-ROM. Samme resulat.

6...Prøvd flere Nero-versjoner, ingen effekt.

7...Prøvd å brenne med min eldste DVD-brenner, en Plextor PX708. Denne brenneren oppfører seg helt fint, plater brennes OK, ingen problemer.

Så jeg har forsøkt alt jeg kan komme på av kombinasjoner, men jeg fatter rett og slett ikke hvorfor NEC-brennere ikke funker for meg. Og at det samme skjer på forskjellige maskiner tyder jo på at det ikke er noe galt med IDE-kontrolleren på hovedmaskinen min. (og som sagt, Plextor-brenneren brenner jo DVD'er helt fint på den).

Å brenne CD'er på NEC'ene går forøvrig helt fint, men nå vil jeg jo brenne DVD'er da.

Hva i all verden er det som kan forårsake dette? Og har jeg oversett noe helt logisk? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...